22. novembra 2023 je prvi Mireo Smart EMU praznoval svojo uradno predstavitev v tovarnah v Krefeldu. To pa je bila virtualna predstavitev, novinarji so bili vabljeni preko telekonference.
Razvoj tega vlaka je bil napovedan novembra 2020 . Ideja družbe Siemens Mobility za to novo družino je ponuditi regionalnim in dnevnim operaterjem v Nemčiji posebej učinkovit postopek nabave, ki traja največ 18 mesecev od oddaje naročila do začetka delovanja. Gre za podoben postopek kot pri lokomotivah Smartron, predstavljenih leta 2017, ki jih je možno naročiti tudi preko interneta.
Prodajni proces, ki temelji na podatkovnem listu s fiksnimi pogoji, je pregleden in nezahteven, kar olajša naročanje vlakov. Med tem postopkom lahko stranke pridobijo tudi servisno pogodbo s paketom nadomestnih delov in vzdrževanja, da povečajo donosnost svojega poslovanja.
Enotni 15 kV 16,7 Hz 160 km/h trivagonski EMU so tako na voljo tudi za majhna naročila. Vlaki s tirno širino 1435 mm imajo osno razporeditev Bo' 2'2' Bo', moč 2600 kW in začetni pospešek do 0,96 m/s 2 . Premer koles je 880/810 mm (novo/nošeno). Mireo Smart EMU ima dolžino 69.860 mm prek spojk in je skladen s standardoma TSI in EN 15227 ter je opremljen za standardno požarno zaščito EN 45545. Ima PZB 90 ATP in ETCS OBU. Do štiri Mireo Smarts lahko delujejo v več. Možna je tudi uporaba dvojnega vleka s standardnim Mireo EMU in Desiro HC (odvisno od tipa).
Vlaki z 214 sedeži (od tega 12 v prvem razredu) in prostorom za 21 koles in dva invalidska vozička imajo enotno dodelano notranjost. Vlaki so opremljeni tudi z visokozmogljivo klimatsko napravo, internetom v vozilu, sistemi za informacije o potnikih in varnostnim nadzorom ter velikimi TFT zasloni v vstopnih prostorih.
Cena te različice je 6,8 milijona EUR. O znižanju cene bi se lahko pogovarjali le, če bi bilo naročenih zelo veliko število vlakov hkrati. Prva dva predserijska vlaka Mireo Smart sta bila že poslana v PCW na testiranje. Trenutno proizvajalec še ni prejel naročil od nobene stranke, vendar se trenutno izdelujejo še štiri enote, vse na stroške Siemensa, proizvajalec pa bo imel v prihodnosti neprekinjen tok Mireo Smarts v proizvodnji, da bo imel vlake "na zalogi". "za hitro dostavo.
Siemens Mobility je tudi napovedal, da širi svoje možnosti za alternativne pogone - Mireo Smart HEMU in BEMU za dva avtomobila.
Foto ; Siemens - Mobility