Gibanje za posodobitev regionalnega transporta še naprej pridobiva zagon: ko se bo začel spreminjati vozni red decembra 2023, bo 18 novih Class 1462 Desiro HC (delno) dvonadstropnih EMU družbe Siemens Mobility odprlo storitev za Franconia-Thuringia Express. Z najvišjo hitrostjo 160 km/h, 380 sedeži, prostori za 36 koles, WiFi storitvijo, visokofrekvenčnimi okenskimi stekli, ki bistveno izboljšajo sprejem mobilnih telefonov, ter elektronskim sistemom za obveščanje potnikov s 27 monitorji, novi Franken-Thüringen-Express (Franconia-Thuringia Express), ki ga upravlja DB Regio Bayern, bo potnikom ponudil posebno izkušnjo.
Novi vlaki bodo v prihodnosti vozili na številnih progah, na primer med Nürnbergom in Bambergom vsak dan med 5.00 in 22.00 uro vsakih 30 minut v obe smeri, kar bo zagotovilo več kot 10.000 dodatnih sedežev. DB Regio Bayern in BEG sta 19. oktobra 2023 skupaj s Siemens Mobility predstavila nov vlak na glavni postaji v Bambergu, čemur je sledila tiskovna turneja po Frankoniji. Deželi Bayern in Thüringen vlagata skupno 320 milijonov EUR v novo floto za razširitev regionalnih transportnih zmogljivosti.
Novi, rdeči Desiro HC bodo začeli obratovati v dveh fazah: decembra 2023 bo 18 štirivagonskih vlakov razreda 1462, 1462 031 do 048 , začelo obratovati na štirih progah v Frankenu in južni Thüringen. Druga faza bo sledila junija 2024, ko bo osem šestavtomobilskih enot razreda 4462, 4462 001 do 008 , posebej zasnovanih za najvišjo hitrost 190 km/h in opremljenih s 634 sedeži, začelo delovati na VDE 8.1 (Nemški prometni projekt enotnosti). Številka 8) hitra proga v smeri Erfurta. Bili bodo med najhitrejšimi regionalnimi vlaki, ki obratujejo v Nemčiji. Dostop potnikov do avtomobilov je bil optimiziran za oskrbo najbolj obremenjenih postaj v regiji z višino perona 760 cm. Flota je bila naročena sredi leta 2020 .
Bärbel Fuchs, generalni direktor BEG: »Potniki na Franken-Thüringen-Expressu se lahko veselijo ne le udobnejših novih vlakov, temveč tudi velikega izboljšanja storitev. Na večini prog bodo regionalni vlaki vozili pogosteje kot doslej. Naročili in financirali smo na primer 20 % več regionalnih ekspresnih prevozov, da bi zagotovili dnevno polurno storitev med Bambergom, Erlangenom in Nürnbergom, ko bo začel veljati nov vozni red. V prihodnje bosta med Bambergom in Kronachom vsako uro vozila dva vlaka, ki bosta zagotavljala polurne povezave tudi za večino postaj na tej poti. Od junija 2024 bomo Coburg vsako uro povezovali z Bambergom in Nürnbergom preko nove proge za visoke hitrosti. Novi vlaki bodo zagotavljali tudi izjemno hitre prevoze petkrat na dan od Frankna do Erfurta, kjer so zanimive povezave s številnimi deli vzhodne in severne Nemčije.”
Dvostopenjski koncept
Po spremembi voznega reda decembra 2023 bodo štirivagonski vlaki razreda 1462 Desiro HC EMU služili kot standardni vlaki na naslednjih progah:
- Nürnberg - Bamberg - Würzburg/Saalfeld Regionalexpress (na odseku Nürnberg - Bamberg z dvojno vleko),
- Nürnberg - Bamberg - Coburg/Saalfeld Regionalexpress (na odseku Nürnberg - Lichtenfels tudi z dvojno vleko),
- Bamberg - Kronach Regionalbahn (regionalni vlak) z mešanim obratovanjem s trenutnimi vlaki do junija 2024,
- Nürnberg - Bamberg - Coburg Regionalexpress prek VDE 8.1 HSL bo do junija 2024 še naprej obratoval z obstoječimi dvonadstropnimi vlaki, ki jih bosta vlekla dva Vectrona z zgornjim in zadnjim delom.
Po spremembi voznega reda sredi leta junija 2024 bodo enote razreda 4462 Desiro HC s šestimi avtomobili vozile na progi Nürnberg – Bamberg – Coburg – Sonneberg/Erfurt Regionalexpress prek proge za visoke hitrosti VDE 8.1. Kompleksnost razvoja novih vlakov za to posebno pot je razlog za dvostopenjski postopek zagona. Novi Desiro HC EMU razredov 1462 in 4462, oba z močjo 4.000 kW, bosta nameščena v depoju v Nürnbergu.