Prve nevlečne enote Viaggio Next Level (NMU), ki jih je izdelal Siemens, bodo v Avstriji in Nemčiji začele obratovati 10. decembra 2023 (sprva naj bi nove NMU začele delovati decembra 2022).
Foto; Gunter Kornhuber,Thanks
Nova vodilna nočna storitev ÖBB je bila javnosti predstavljena v zadnjih mesecih. To se je prvič zgodilo na začetku praznovanja 100. obletnice ÖBB, ko je bil 30. septembra 2023 na (preostali) postaji Nordwestbahnhof na Dunaju prvič na ogled celoten NMU s sedmimi vagoni (pripeljali so ga na eno od neelektrificiranih skladbe Herkules 2016 025).
Obiskovalci so si lahko prvič ogledali tudi notranjost vozne prikolice razreda Bfmpz in sosednjega večnamenskega potniškega vagona razreda ABbmpvz z nizkim podom in opremo za nepokretne potnike, saj so bili do sedaj le spalni in ležalni vagoni novega nightjets so bili javnosti prvič predstavljeni šele pred letom dni, prav tako septembra, v tovarni Siemens v Wien-Simmeringu .
13. novembra 2023 sta premierno dvodnevno nočno krožno potovanje po Avstriji začela izvršni direktor ÖBB Andreas Matthä in ministrica za podnebne spremembe Leonore Gewessler na Wien Hbf, od Dunaja do Bregenza in nazaj (Dunaj - St. Pölten - Linz - Salzburg - Innsbruck). - Bregenz - Celovec - Gradec - Dunaj), obisk osmih od devetih zveznih dežel.
Odobritvi lahko dodamo, da je rok za predložitev ugovorov NSA na ERA, ki niso bili vloženi, potekel 29. septembra 2023. Od začetka voznega reda 2024 10. decembra bo imel ÖBB na voljo pet nočnih letal NMU. zamenjati obstoječe vlake z lokomotivsko vleko na progah Innsbruck – Hamburg NJ 40420/40491 in Dunaj – Hamburg NJ 490/491. Vendar to tudi pomeni, da (trije) prevozniki avtomobilov ne bodo več vključeni v nočno linijo Innsbruck - Hamburg. V prvi polovici leta 2024 bo tudi proga Dunaj – Bregenz znotraj Avstrije spremenjena na novo generacijo nočnih reaktivnih vlakov.
ÖBB smo vprašali:
1) Odobritev ERA za Avstrijo in Nemčijo je bila izdana na kateri datum? In ali je bila izdana za kakšne druge države, na primer Italijo? Če ne, kdaj pričakujete, da se bo to zgodilo?
"Agencija Evropske unije za železnice (ERA) je 24. novembra 2023 označila pomemben mejnik z uradno odobritvijo prve serije spalnih vlakov nove generacije, ki jih izdeluje Siemens Mobility. Ti vlaki predstavljajo prvo novo zasnovo spalnih vlakov v Evropa, ki nakazuje dolgo pričakovani odmik od desetletij stagnacije pri razvoju spalnih vlakov. Dovoljenje za vozila se nanaša na 10 tipov vozil, ki predstavljajo 10 različnih potniških vagonov podjetja Siemens Mobility. Podeljeno dovoljenje dovoljuje delovanje na območju DACHI (Nemčija, Avstrija, Švica, Italija) za dnevni in nočni promet, različni tipi vozil pa so odobreni kot posamezna vozila znotraj vnaprej določenih sestav vlakov."
2) Na liniji NJ 40420/40491 Innsbruck – Hamburg trije prevozniki avtomobilov ne bodo na voljo od 10. decembra 2023. Kaj je razlog? Je to zato, ker vagonov ni mogoče vključiti v celoten NMU nočnega letala med lokomotivo in končnim vagonom? Ali pa zato, ker bi bilo ranžiranje na terminalih bolj zahtevno, kot je zdaj s klasičnimi lokomotivskimi grabljami? In ali to pomeni, da bo z dodajanjem nevlečnih enot na vsakem drugem prevozu nočnih letal avtomobilskih prevoznikov tam konec?
3) Za vleko novih nočnih letal NMU bodo še vedno uporabljeni samo Taurusi? Ne Vectrons?
"ÖBB bo uporabljal samo Taurus."