torek, 14. november 2023

[HR-HŽ] "FRANCOZ" JE KONČNO V POŽEGI

 Društvu "Železniških zanesenjakov Slavonije" je končno uspelo zaključiti prvo fazo svojega hvalevrednega podviga. Odslužena garnitura serije HŽ 7021 nekoč luksuznega poslovnega vlaka je bila končno dostavljena v Požego. Vlak bodo tukaj obnovili in ga kot muzej postavili na poseben tir. Sodelavci društva bodo vanj umestili številne medijske vsebine, ki bodo obiskovalcem podajale zanimivo sliko o zgodovini železnice.

Društvo že več let predano in prizadevno deluje v smeri, da bi v Požegi na zelo izviren način ustvarili železniški muzej. In zdaj jim je v prvi fazi uspelo. Nekoč luksuzna serija vlakov HŽ 7021, ki je bila odpisana na Ranžirni postaji Zagreb, je bila dostavljena v Požego, kjer jo bodo obnovili in spremenili v muzej na temo železnice ter odprli za različne druge izobraževalne in umetniške vsebine. Zdaj je treba urediti še vlak. A z izkazano vztrajnostjo pri reševanju številnih birokratskih zagat pri dostavi vlaka verjamemo, da jim delo, ki prihaja, ne bo predstavljalo nikakršnih težav, nasprotno, predstavljalo jim bo čisto veselje.



Vlak serije 7021 je bil izdelan v tovarni Alsthom (danes Alstom) v Franciji leta 1972. Za vožnjo poslovnih vlakov na progi Ljubljana - Zagreb - Beograd so nekdanje Jugoslovanske železnice naročile in kupile skupno šest garnitur. Vendar pa je bila železnica v celoti elektrificirana leta 1970, vlaku, popularno imenovanemu "Francoz", pa je bila dodeljena nova linija: Zagreb - Split. Kmalu je začel voziti kot poslovni vlak »Podravka« na relaciji Zagreb – Koprivnica – Osijek. Zadnjih 10 let službovanja je vozil tudi kot Inter-City vlak na relaciji Zagreb – Zabok – Varaždin – Čakovec.

Besedilo s spletne strani mesta Požega, ki opisuje dogodek dostave "francoza" v Požegi, prenašamo v celoti.

Vlak DMG HŽ 7021 ali nekoč popularni "Francoz" je serija visoko udobnih dizel-električnih motornih vlakov Hrvaških železnic, ki so do pred nekaj leti sodelovali v aktivnem prometu. Danes je ta vlak na svojem zadnjem odseku prispel v Požego, kjer tudi ostaja. Po projektu Društva ljubiteljev železnice Slavonije z naslovom "Francozi - včeraj, danes in jutri" bo urejena za nove namene z glavno nalogo zaščite in ohranjanja ter predstavitve kot tehnične dediščine Hrvaških železnic, ampak tudi kot spomenik tehnološkim dosežkom pri razvoju vlakov.

Na poti v Požego se je z vlakom na zadnji vožnji s člani društva peljal tudi župan Zdravko Ronko. Mesto Požega je projekt podpiralo že od samega začetka, saj kot je povedal župan: - Mesto bo podpiralo te mlade ljudi, ki so veliki entuziasti, ki so za to dali toliko sebe, da jim ni bilo mogoče ne pomagati. In tu je pomagala MOL, naredili so veliko delo in v Požegi imamo zdaj spomenik tehnične kulture, ki bo po prenovi dobil svoje mesto ob lokomotivi, na sedanjem parkirišču. Tam bomo imeli železničarski spominski park in številne nove objekte. - Zahvalil se je članom Društva za dosedanje delo.

- Na to sem čakal pet let, kajti nekaj takega pripeljati v Požego in predstaviti mestu je zame velika sreča in izpolnitev želje. - je ob prihodu vlaka v Požego povedal ganjeni Ivan Stojaković, tajnik Zveze. Vlak so pričakali njegovi prijatelji iz društva, kar je bil razlog za solze veselja in šampanjec.

Kompozicija šestih vagonov, ki je nekoč kot najbolj luksuzno povezovala Slavonijo in Dalmacijo z Zagrebom, nekoč pa Zagreb z Beogradom, je po štirih desetletjih služenja postala spomenik tehnoloških dosežkov. Člani društva se bodo lotili dela in ga s podporo Mestne občine Požega uredili kot turistično zanimivost za druženje mladih z zanimivimi vsebinami, kot so filmske projekcije in razstave