Vladni sklep, ki dovoljuje ustanovitev družbe ROSCO, to je voznega parka, je bil sprejet prejšnji teden, hkrati pa je bila sprejeta tudi druga faza investicije CPK za obdobje 2024-2030 . O finančnih predpostavkah družbe in nakupu voznega parka smo pisali tukaj .
Med predstavitvijo načrtov voznega parka družbe CPK sta minister Marcin Horała in predsednik družbe Mikołaj Wild poudarila, da mora Poljska izkoristiti priložnost za tehnološki preskok, ki jo ponuja izgradnja hitrega železniškega sistema. Trdijo, da kljub skupnemu nabavnemu trgu v EU Francozi kupujejo vlake od domačega Alstoma .
Inovacijsko partnerstvo za poljska podjetja
– Iz voznega parka bodo prevozniki lahko najeli ali zakupili vozila za posebne prevoze. Na ta način kot podjetje ne bomo vplivali le na zagotavljanje čim večje udeležbe poljskih prevoznikov, temveč tudi na popolno skladnost voznega parka z infrastrukturo, ki jo gradimo - je poudaril Marcin Horała, minister za sklade in pooblaščenec za CPK.
Dodal je, da bo Poljska s to rešitvijo vplivala na zagotavljanje čim večje udeležbe poljskih proizvajalcev pri dobavah vlakov. - Bila bi velika izguba, če bi kupovali že pripravljene rešitve iz tujine, namesto da bi s projektom CPK poljsko industrijo uvedli na nov, zelo donosen trg , je poudaril.
Na vprašanje, kako uskladiti takšno usmerjanje naročil na poljska podjetja v luči predpisov odprtega trga EU, je napovedal, da je to mogoče zaradi formule partnerstva za inovacije. - Tako Francozi naročajo TGV pri Alstomu in to izkušnjo nameravamo izkoristiti, je napovedal. Tu pa velja spomniti, da je inovacijsko partnerstvo glede voznega parka za CPK že pred leti začel Nacionalni center za raziskave in razvoj, a se je projekt končal popolnoma neuspešno.
Tam bo tehnološki partner CPK
Kot je pojasnil predsednik CPK, Mikołaj Wild, obstajata dva načina naročila, povezana s poslovnim načrtom podjetja. Prva situacija je najem voznega parka za komercialne proge, ki se ne izvaja v okviru pogodb PSC. Zaradi visokih stroškov vzdrževanja voznega parka bodo vlake naročali v sklopih, povezanih z odprtjem naslednjih odsekov omrežja.
Druga veja dejavnosti družbe bo oskrba z voznim parkom za opravljanje storitev javnih služb priključkov (JVP) po naročilu ministra, pristojnega za promet. - V tem primeru govorimo o veliko bolj stabilnem poslovanju zaradi dejstva, da lahko predvidimo stopnjo naročila organizatorja. Oba profila imata različno stopnjo tveganja, je pojasnil.
Na vprašanje, kako uskladiti takšno usmerjanje naročil na poljska podjetja v luči predpisov odprtega trga EU, je napovedal, da je to mogoče zaradi formule partnerstva za inovacije. - Tako Francozi naročajo TGV pri Alstomu in to izkušnjo nameravamo izkoristiti, je napovedal. Tu pa velja spomniti, da je inovacijsko partnerstvo glede voznega parka za CPK že pred leti začel Nacionalni center za raziskave in razvoj, a se je projekt končal popolnoma neuspešno.
Tam bo tehnološki partner CPK
Kot je pojasnil predsednik CPK, Mikołaj Wild, obstajata dva načina naročila, povezana s poslovnim načrtom podjetja. Prva situacija je najem voznega parka za komercialne proge, ki se ne izvaja v okviru pogodb PSC. Zaradi visokih stroškov vzdrževanja voznega parka bodo vlake naročali v sklopih, povezanih z odprtjem naslednjih odsekov omrežja.
Druga veja dejavnosti družbe bo oskrba z voznim parkom za opravljanje storitev javnih služb priključkov (JVP) po naročilu ministra, pristojnega za promet. - V tem primeru govorimo o veliko bolj stabilnem poslovanju zaradi dejstva, da lahko predvidimo stopnjo naročila organizatorja. Oba profila imata različno stopnjo tveganja, je pojasnil.
CPK namerava skupaj s proizvajalci razviti posebne rešitve za svoje omrežje. - Načrtujemo izbiro proizvajalca, ki bo tehnološki partner ROSCO v konkurenčni formuli, - je dejal Wild. - Podjetju bo dobavil vozni park in morda celo prevzel deleže v njem, je dodal. Drugi način nakupa voznega parka je partnerstvo za inovacije, ki ga omenja minister Horała.
Brez prtljažnega prostora
Kot je priznal Mikołaj Wild, je podjetje CPK po pripombah proizvajalcev tirnih vozil za zdaj odstopilo od kontroverzne zamisli o združitvi prevoza potnikov na letališču s prevozom njihove prtljage v posebnem prostoru. ; čeprav naj bi na načrtovani postaji pustili prostor za ustrezno infrastrukturo, ta še ne bo zgrajena. Zato tudi naročeni vozni park ne bo prilagojen takšnemu pretovarjanju. Razmišljajo pa, da bi dovolili oddajo prtljage na vlaku.
Brez prtljažnega prostora
Kot je priznal Mikołaj Wild, je podjetje CPK po pripombah proizvajalcev tirnih vozil za zdaj odstopilo od kontroverzne zamisli o združitvi prevoza potnikov na letališču s prevozom njihove prtljage v posebnem prostoru. ; čeprav naj bi na načrtovani postaji pustili prostor za ustrezno infrastrukturo, ta še ne bo zgrajena. Zato tudi naročeni vozni park ne bo prilagojen takšnemu pretovarjanju. Razmišljajo pa, da bi dovolili oddajo prtljage na vlaku.