sreda, 22. november 2023

[PL-LKA] ŁKA: Od Pese želimo 14, ne 4 Regio160

 11. decembra bodo obratovale tri napajalne avtobusne linije ŁKA, v novem letu pa bodo uvedene še štiri. V novem voznem redu bo prevoznik ponovno povečal operativno delo. Podjetje želi tudi podaljšati pogodbo s Peso za 4 EMU za dodatnih 10 enot - pravi Janusz Malinowski, predsednik Łódzka Kolej Aglomeracyjna, v intervjuju za Rynek Kolejowy.



Kakšni so prometni rezultati železniške komunikacijske proge Łask – Zelów, ki je bila odprta 12. novembra ?

V prvih dneh smo dnevno prepeljali približno 200 potnikov. Mislim, da je to dober rezultat za začetek. Število potnikov se bo postopoma povečevalo. Ker že vrsto let ni avtobusne povezave z vlaki, se morajo prebivalci navaditi na njen obstoj.

Se ne bojite padca obiska od januarja, ko bodo klici postali plačljivi?

Jaz nimam takih pomislekov. Popolne informacije o obstoju teh povezav bodo vsekakor odtehtale ta dejavnik.

Nove linije naj bi objavili prej. ŁKA naj bi svojo pot na območju Ozorków predstavila oktobra. Ali so razlogi v težavah pri dogovarjanju z občinskimi oblastmi?

Tehnično smo vezani na vozni red na mreži PKP PLK. Zagon avtobusne linije na primer 1. decembra, nekaj dni pred spremembo voznega reda, ne bi imel smisla. Vklopiti se moramo v cikel novih letnih načrtov in njihovih popravkov. Pojavijo se petkrat na leto, čeprav bi seveda raje imel spremembe le enkrat na leto.

Prejšnji ponedeljek (20. novembra) smo napovedali še eno linijo. Avtobusi bodo vozili potnike iz Będkówa do postaje Rokiciny na liniji 1. Pripravljene imamo tudi proge, ki bodo povezovale npr. Brzeziny z Bedońom na liniji 17. V primeru te linije – in druge, ki bo tudi končala pot na tej stop - vendar čakamo, da ga predamo v obratovanje v Bedońu, cestni predor pod linijama 17 in 25 . Preostali dve avtobusni progi bosta uvedeni na območju Koluszkega - služili bosta med drugim: Regna.

Nimamo signalov o kakršnem koli zdrsu. Zaenkrat dela potekajo po načrtih .

Ali namerava ŁKA uporabiti opcijsko pravico, ki v tej pogodbi zajema kar 20 dodatnih moštev?

Oddali smo vlogo za pridobitev sredstev iz EU sklada za obnovo za nakup še 10 enot. Ker je razpis že končan, bo njihova proizvodnja lahko stekla takoj.

Za katera dodatna sredstva EU namerava ŁKA zaprositi?

Program za vojvodstvo Łódź vključuje finančna sredstva za naložbe v vozni park. Skupaj z maršalskim uradom vojvodstva Lodž bomo predstavili naše projekte. Ne želim pa še prejudicirati njihove izvedbe - zaenkrat je prioriteta razširitev naročila na Regio160, nadaljnje odločitve bomo sprejeli kasneje. Gledamo dolgoročno: po odprtju predora Łódź čez mesto bomo želeli povečati gostoto prometa v aglomeraciji. Od postaje Łódź Widzew nameravamo zagnati dve aglomeracijski progi - do Pabianic in Zgierza skozi predor čez mesto. Zato bomo potrebovali več voznega parka.

Kakšne prometne rezultate lahko ŁKA doseže letos?

Število naših potnikov bo preseglo mejo 10 milijonov. Za prihodnje leto načrtujemo blizu 12 milijonov.

Kaj pričakujete od novega mandata Sejma?

Nisem politik, a upam, da bo vloga železnice prepoznana in da bo železnica ustrezno financirana. Pričakoval bi tudi številne sistemske poenostavitve, ki bi lahko pospešile proces prehoda Poljakov z avtomobilov na vlake – prvo od teh vprašanj je sistem popustov. Železniške in avtobusne popuste je treba poenotiti ter celoten sistem temeljito prenoviti in poenostaviti. V Lodžu po zaslugi dogovora z Uradom za ceste in promet Łódź o popolni tarifni integraciji vlakov ŁKA in vozil lokalnega javnega prevoza nimamo te težave – druga mesta pa niso v tako dobrem položaju.



Katera od njih bo stekla 11. decembra, ko bo začel veljati nov letni vozni red?

To bosta naslednji trasi: Ozorków – Parzęczew in Rokiciny – Będków. Preostale bodo začele obratovati leta 2024. Tudi na njih bo prvo obdobje obratovanja - ne vemo še koliko - brezplačno. Prav tako ne izključujemo podaljšanja promocije na linijah Zelowska in Ozorków. To obravnavamo kot spodbudo za potnike. Prevozna zmogljivost naših avtobusov bo prihodnje leto znašala približno milijon in pol voznih kilometrov.

Kako se bo spremenila ponudba železnice ŁKA v novem voznem redu?

Praktično na vseh oskrbovanih progah – tudi od Łódźa do Skierniewice, Sieradza, Piotrkówa Trybunalskega in ob vikendih do Varšave – bomo povečali število vlakov za en ali dva para. Kot vsako leto bomo operativno delo povečali s 6,2 milijona na 6,4 milijona vlakovnih kilometrov. Dodatne enote bodo sproščene zaradi prenehanja storitev na progi Łódź – Toruń, ki bodo predane Polregiu . Skupno se bo obratovalno delo znotraj vojvodstva povečalo za približno 400 tisoč. pockm.

Med železniškim kongresom je predstavnik Pesa obvestil , da je proizvodni čas voznega parka – med drugim zaradi motenj v dobavnih verigah in pomanjkanja osebja – zelo dolg. Ali proizvajalec iz Bydgoszcza obvešča ŁKA o možnih zamudah pri pogodbi za štiri Regio160 EMU?