torek, 21. november 2023

[CZ-LeoExp] Leo Express načrtuje prevoz z vlaki v Belgijo

 Renfe, ki ima v lasti 50-odstotni delež v Leo Expressu, je napovedal, da namerava slednji uvesti storitve med Belgijo in Slovaško prek Nemčije in Češke. V skladu z načrti, predloženimi belgijskemu železniškemu regulatorju (Dienst Regulering van het Spoorwegvervoer en van de Exploitatie van de Luchthaven Brussel-Nationaal) avgusta 2023, LE načrtuje obratovanje enega para dnevnih vlakov na progi Oostende – Praha – Bratislava.



Cilj je začeti delovati 15. decembra 2024, vendar se storitev v Belgiji ne bi mogla začeti do pomladi 2025, kjer "Leo Express načrtuje sodelovanje z železniško družbo, ki ima veljavno varnostno spričevalo za Belgijo". LE ima veljavno varnostno spričevalo za Češko, Slovaško in Poljsko, njegova matična družba pa ima veljavno varnostno spričevalo za dejavnosti v Nemčiji, ne pa tudi za Belgijo.

V smeri Belgija – Slovaška bo vlak iz Oostendeja odpeljal ob 6.15, v Bruslju Midi ob 7.22 in v Hannovru ob 13.45. V Prago bo predvidoma prispela okoli 20. ure in končala svojo pot naslednji dan v Bratislavi ob 01.13.

Vprašanje pa je, s katerimi vozili bo opravljena napovedana storitev. Najverjetnejši scenarij je, da se bodo uporabljali vlaki z lokomotivsko vleko, saj bo težko imeti že odobrene EMU za prečkanje štirih držav. Priložena okvirna ilustracija sega v leto 2016, ko je Leo Express češkemu ministrstvu za promet oddal ponudbo za obratovanje vlakov med Prago, Plznom, Chebom in Münchnom (takratni operater je navedel predvideno število sedmih lokomotiv in 40 vagonov). ). Pustimo se torej presenetiti, kako bo uresničen ta načrt, eden od mnogih (prej) načrtovanih s strani tega operaterja.