RUSIJA: Podpisana je bila pogodba za dobavo 41 vlakovnih garnitur s projektirano hitrostjo 400 km/h in delovno hitrostjo 360 km/h za uporabo na predlagani progi za visoke hitrosti Moskva – Tver – Veliki Novgorod – Sankt Peterburg.
Imenovali se bodo Bely Krechet (White Gyrfalcon), kar sledi tradiciji poimenovanja modelov ruskih potniških vlakov po pticah.
Ukaz sta podpisala državni organ za najem prevoza GTLK in koncesionar prog za visoke hitrosti VSM Dve Stolitsy 30. avgusta, ko sta se podpredsednik vlade Vitaly Savelyev in vodja ruskih železnic Oleg Belozerov udeležila razkritja makete na razstavi Moscow Transport 2030. To izhaja iz 12 milijard rubljev vredne pogodbe za dva prototipa vlakov, ki je bila podpisana aprila, s čimer se je skupno naročilo povečalo na 43.
Vlakovne garniture naj bi izdelovali v tovarni Ural Locomotives podjetja Sinara Transport Machines blizu Jekaterinburga. GTLK bo deloval kot tehnični svetovalec, vse ključne komponente pa bodo izdelane v Rusiji.
Osemvagonski sklop bo lahko sprejel 454 potnikov. Vagon prvega razreda bi imel 15 sedežev plus sejno sobo za štiri potnike in kupe za dva potnika. Ta avtomobil poslovnega razreda bi imel 68 sedežev. Na voljo bi bila dva vagona standardnega razreda s skupno 135 sedeži in štirje vagoni razreda komfort s 230 sedeži.
Zasnovani bodo za ruske razmere, vključno z delovnimi temperaturami od -40 do +40 °C.
Predvideno je, da bodo načrti odobreni v prvem četrtletju leta 2026, pripravljeni za proizvodnjo prvega prototipa do leta 2027 in drugega do konca marca 2028, dobava vseh 43 kompletov pa je predvidena do leta 2030.
Proizvajalec bo odgovoren za vlake v celotnem 30-letnem življenjskem ciklu.
Zadnje prizadevanje za razvoj namenske proge za visoke hitrosti Moskva – Sankt Peterburg je bilo uradno uvedeno 14. marca, ko je bil položen temeljni kamen, medtem ko je predsednik Vladimir Putin spremljal prek video povezave.
Proga, dolga 679 km, bi imela 14 vmesnih postaj ali zank, sprejela bi do 42 vlakov v vsako smer na dan in nudila čas potovanja 2 uri in 15 minut. Letno bi prepeljal do 14 milijonov potnikov.
Skupni stroški projekta HSR-1 so ocenjeni na 2,12 trilijonov rubljev, od tega 228 milijard rubljev za vozni park.
"Avgusta 2023 je ruski predsednik Vladimir Putin odobril načrt za razvoj hitrega železniškega prometa v Rusiji, v skladu s katerim je treba izvesti pet velikih projektov, ki bodo zajeli in zagotovili gibanje približno 80% prebivalstva države." , je dejal Savelyev. „Hitra železnica Moskva–Sankt Peterburg bo resno spodbudila rusko gospodarstvo, prispevala pa bo tudi k povečani povezanosti ozemelj in večji mobilnosti potnikov in blaga.“