Natanko ob 8:36 se je v PKP Intercity začelo novo obdobje. Vlak prevoznika je prvič vozila nova lokomotiva EU200, ki jo je izdelal Newag.
Foto; PKP Intercity
Lokomotiva EU200-006 trenutno vozi vlak IC 1510/1 "Słowiniec" na progi Warszawa Zachodnia (odhod 8:46) – Gdynia Główna (prihod 12:45). Pozneje danes bo vozilo na IC 5110/1 "Słowiniec" na progi Gdynia Główna (odhod 16:02) – Warszawa Zachodnia (prihod 20:07).
Zgodovina nakupa novih lokomotiv, ki lahko potujejo s hitrostjo do 200 km/h, se je začela konec leta 2019, ko je prevoznik objavil razpis za dobavo 10 večsistemskih električnih lokomotiv skupaj z zagotavljanjem vzdrževalnih storitev, z možnostjo nakupa dodatnih 5 vozil.
Ponudbe so bile odprte šele marca 2021. Edini zainteresirani proizvajalec je bil Newag. Izbira ponudbe je bila potrjena 30. julija 2021, pogodba o nakupu vozil pa je bila podpisana konec oktobra 2021. PKP Intercity je junija 2023 uveljavil svojo pravico do izbire in naročil dodatna vozila.
Po pogodbi naj bi bila dostava prvega vozila opravljena v 18 mesecih, ta rok pa se je iztekel konec aprila 2023. O razlogih za zamudo smo poročali v začetku leta 2024.
Newag je konec aprila zaključil postopek odobritve in po zbiranju vseh poročil in poročil o testiranju in ugotavljanju skladnosti je proizvajalec zadnji dan junija predložil niz dokumentov Uradu za železniški promet.
Omeniti velja, da je PKP Intercity podpisal še eno pogodbo z Newagom, tokrat za nakup 63 električnih večsistemskih lokomotiv z možnostjo naročila še 32 in zagotavljanje 5-letne vzdrževalne storitve.
Nove večsistemske lokomotive bodo lahko vozile na železniških progah, ki jih poganja električna energija različnih napetosti: 3kV DC, 15kV AC, 25kV AC. Največja hitrost vozil ne bo manjša od 200 km/h. Proizvajalec mora pridobiti odobritev za obratovanje v šestih državah: Poljska, Nemčija, Avstrija, Češka, Slovaška in Madžarska. Vsa vozila bodo opremljena z ETCS druge stopnje.
Lokomotive EU200 so prejele odobritev za Poljsko v petek, 13. septembra 2024.