28. februar 2022: Zaradi nedavnih dogodkov v Rusiji, Ukrajini in Belorusiji želi Stadler pojasniti svoje trenutne poslovne dejavnosti v tej regiji.
Stadler še ni prejel nobenega naročila iz Ukrajine. Trenutno tudi Stadler v svoji knjigi naročil nima nobenih naročil iz Rusije in zato ne pričakuje zamud pri plačilu. V preteklosti je Stadler v Rusijo dostavil dve manjši naročili (11 KISS EMU in 23 tramvajev Metelitsa), vzdrževanje ustreznih vozil se izvaja lokalno.
Do zdaj v Belorusiji ni prišlo do motenj proizvodnje zaradi političnih razmer. Kljub temu je Stadler pripravljen na različne scenarije in pripravljen izvesti morebitne takojšnje ukrepe v okviru obvladovanja tveganj. Zahvaljujoč prilagodljivemu proizvodnemu odtisu znotraj skupine lahko Stadler pravočasno izvede selitve proizvodnje iz Belorusije v EU.
Kot družba, ki ni povezana z državo, Stadler do danes ni bil deležen nobenih sankcij. Stanje nenehno spremlja. Če bodo prihodnje sankcije in embargo vplivali na Stadler, jih bo seveda posledično izvajal. Dokler morebitne sankcije niso opredeljene in uveljavljene, konkretnih učinkov in ukrepov ni mogoče oceniti in izvajati.
Stadler že osem let gradi vlake in tramvaje v Fanipolu, 30 km jugozahodno od Minska, predvsem za lokalni trg, pa tudi za regijo CIS in druge mednarodne trge. Od začetnih 1500 zaposlenih je bilo v zadnjih mesecih zaradi manjše izkoriščenosti zmogljivosti odpuščenih že okoli 300 delovnih mest.
Trenutna proizvodna zmogljivost tovarne v Belorusiji je manj kot 10 % zmogljivosti skupine. Trenutno je v Belorusiji obdelanih manj kot 2 % zaostanka naročil v višini približno 18 milijard CHF (od 30. junija 2021).