Po podatkih ZN je iz Ukrajine v treh tednih od ruske invazije zdaj pobegnilo približno 3 milijone beguncev. Ker se vojna nadaljuje s svojim tragičnim uničenjem, se povečuje potreba po humanitarni pomoči za Ukrajince znotraj in zunaj države. Skupnost evropskih železniških in infrastrukturnih podjetij (CER) tesno sodeluje s svojimi člani, da bi spremljala hitro razvijajoče se prometne razmere na terenu. Dve fronti ostajata ključni: zagotavljanje nadaljnjega toka beguncev v varna zatočišča onkraj obmejnih regij in pomoč pri dobavi pomoči Ukrajini.
Od izbruha vojne so se evropske železnice hitro odzvale v solidarnosti z ukrajinskim ljudstvom, ki je iskalo zatočišče po Evropi. Z okoli 1,9 milijona prihodov beguncev na Poljsko je PKP na prvi črti humanitarne pomoči. PKP je do 14. marca sprejela več kot 150.000 državljanov, ki so prispeli z vlakom na tri glavne prehode ob ukrajinski meji.
Najbolj obremenjeno poljsko mejno postajo Przemyśl Główny je pred kratkim obiskala evropska komisarka za promet Adina Vălean. Kot mnoge izmed najbolj obremenjenih postaj za prihod je zdaj odprta 24 ur na dan, vse dni v tednu, gosti dobrodelne organizacije in prostovoljce, ki pomagajo beguncem, ter ponuja začasno počivališče za potnike v tranzitu, ki potrebujejo prho, topel obrok in posteljo v zlasti matere z otroki in starejši ljudje.
Ker se število vse bolj ranljivih ukrajinskih beguncev še naprej povečuje, obstaja tveganje, da bodo obmejni objekti zasičeni. Zato je ključnega pomena, da sledimo novim priseljencem in jim pomagamo doseči manj prenatrpane centre za pomoč in sprejem, ki lahko zadovoljijo njihove posebne potrebe. PKP je zagotovil že več kot 425.000 brezplačnih nadaljnjih potovanj (podatki do 11. marca).
Seveda niso sami. Število beguncev, ki prihajajo z vlakom, se v MÁV stalno povečuje. Za olajšanje njihovega nadaljnjega potovanja je MÁV doslej (15. marca) izdal približno 105.500 svojih brezplačnih „solidarnostnih vozovnic“. Na Slovaškem ZSSK poroča o približno 75.000 izdanih brezplačnih vozovnicah za begunce (do 13. marca), medtem ko so sosednji ČD pomagali več kot 100.000 Ukrajincem potovati brezplačno (10. marec).
DB je medtem razdelil 100.000 svojih brezplačnih vstopnic 'helpukraine', priznanih v več državah (13. marec). Bolj zahodno, SNCF ocenjuje, da je bilo do zdaj na njihovih vlakih (15. marca) opravljenih 10.000 brezplačnih potovanj, Renfe pa je do Španije zagotovil več kot 4.500 brezplačnih vozovnic (16. marca). Tudi v manjših državah, kot je Danska, je DSB že brezplačno prepeljal okoli 1300 ukrajinskih beguncev (13. marca).
Na splošno železniške družbe članice CER v najmanj 23 državah ponujajo brezplačna potovanja in/ali priznavajo brezplačne vozovnice drugih operaterjev, da olajšajo naporna potovanja ukrajinskih beguncev. Obstaja tudi veliko postaj s sprejemnimi conami, kjer železniško osebje in/ali humanitarni delavci zagotavljajo informacije na kraju samem, počivališča in podporo.
Na drugi fronti železnice postavljajo kopenske mostove za prevoz pomoči v Ukrajino. Zaloge, vključno z medicinskimi pripomočki, hrano in osnovnimi potrebščinami, se prenašajo na obstoječe in posebne storitve, ki so pogosto posledica sodelovanja med različnimi prevozniki v železniškem tovoru. DB je v sodelovanju z DB Cargo, DB Cargo Polska, PKP LHS in UZ koordiniral prvi vlak, ki je iz Nemčije odpeljal 10. marca s 15 zabojniki, ki so prevažali 350 ton pomoči.
SNCF Fret trenutno skupaj s SNCF Réseau, Ermewa in DB Cargo pripravlja humanitarni vlak, ki bo prevažal okoli 500 palet pomoči, zbranih v Franciji. SBB Cargo je v sodelovanju s Švicarsko agencijo za razvoj in sodelovanje (SDC) prevažal tudi humanitarno blago v Ukrajino (v sodelovanju s PKP).
Pomoč, zbrana na Češkem, se v Ukrajino prebija tudi z vlakom s pomočjo vagonov ČD Cargo. Evropska železniška podjetja ne pomagajo le pri selitvi, ampak tudi zbirajo pomoč, skupaj z lokalnimi združenji, oblastmi in ministrstvi ali z organiziranjem lastnih donacij med zaposlenimi, na vlakih in na postajah.
Evropska železniška skupnost ostaja zavezana izražanju solidarnosti z Ukrajino in njenimi ljudmi ter bo še naprej podpirala sedanja prizadevanja za mednarodno pomoč v tesnem sodelovanju z lokalnimi, regionalnimi, nacionalnimi oblastmi in oblastmi na ravni EU ter s kolegi v železniškem prometu in drugimi prometnimi akterji. Močna koordinacija je ključnega pomena pri odzivu na krizo in njen razvoj.