četrtek, 10. marec 2022

[RUS-SIEMENS] Siemens umaki v Rusiji

 Lansko poletje je Siemens Mobility začel z dostavo prvih vlakov Velaro RUS v Rusijo iz naročila 2019. Njihova nadaljnja usoda pa je glede na sankcije proti Rusiji zaradi invazije Ukrajine zdaj zelo negotova...



7. junija 2019 sta Siemens Mobility in Uralskie lokomotivy objavila, da je RZD naročil 13 desetavtomobilov Velaro RUS EMU v vrednosti približno 1,1 milijarde EUR. Pogodba je vključevala tudi njihovo 30-letno vzdrževanje. 

Malo zgodovine

Leta 2006 je RZD od Siemensa naročil osem 10-avtomobilov Velaro RUS EMU s hitrostjo 250 km/h za obratovanje na 650 km dolgi progi Moskva – Sankt Peterburg. Te so bile razdeljene na štiri EMU razreda EVS1 za 3 kV DC (EVS1-05 do 08) in štiri dvonapetostne EMU razreda EVS2 za 3 kV DC in 25 kV 50 Hz (EVS2-01 do 04). Potniški promet so začeli izvajati decembra 2009. Kasneje so Sapsans uvedli tudi na progi Moskva - Nižni Novgorod. 

Nato je prišlo naročilo leta 2011 za še osem kompletov z 10 avtomobili, tokrat samo 3 kV DC, EVS1-09 do 16, dostavljenih v letih 2013 - 14. 

Tretja serija, naročena v letu 2019, naj bi bila ponovno sestavljena le iz enot 3 kV DC razreda EVS1, po njihovi dobavi pa naj bi skupno število Sapsanov doseglo 29 (EVS1-17 do 29). Proizvodnja ponovno poteka v Krefeldu, testiranje in zagon v depoju Metallostroy v Sankt Peterburgu ob sodelovanju UL.

Sprva se je leta 2019 govorilo o možnosti sestavljanja nekaterih vmesnih avtomobilov v tovarni Verkhnyaya Pyshma, vendar se to na koncu ni zgodilo. Namesto tega je UL napovedala priprave za proizvodnjo nekaterih avtomobilov za prihodnje Sapsan 2 za načrtovani HSL Moskva - Kazan leta 2020.

Novi Sapsani

V skladu s pogodbo naj bi prvi štirje novi Sapsani začeli opravljati potniški promet decembra 2022 med Moskvo in Sankt Peterburgom. Dobave so se začele lani, ko je bil EVS1-017 avgusta prepeljan iz Nemčije v St. Peterburg. Kasneje so bili dostavljeni EVS1-018 do 020 (nekateri avtomobili iz EVS1-020 so bili namenjeni za teste trka).

Vsi Sapsani so bili nato podvrženi začetnim testom na vezju VNIIZhT Shcherbinka, kjer je trenutno EVS1-018. EVS1-017, opremljen s senzorji, se testira na glavni progi med Sankt Peterburgom in Moskvo, EVS1-019 se zdaj nahaja na Okulovki (med Tverjem in Sankt Peterburgom), EVS1-020 je zdaj v skladišču Metallostroy. 

Usoda teh vlakov je trenutno nejasna, za ostale pošiljke pa nasprotno obstaja gotovost, da se zaradi gospodarskih sankcij - odvisno od razvoja vojnih razmer - v Rusiji ne bodo pojavljali še kar dolgo. Zdi se tudi, da bo vzdrževanje celotne Sapsanove flote ukinjeno, ker jo zagotavlja Siemens z uporabo najsodobnejših zahodnih tehnologij. Ta ukrep bo tako vplival tudi na EMU Lastochka ...

Podobno je mogoče pričakovati, da načrtovana gradnja HSL zaradi močnega vpliva mednarodnih sankcij na rusko gospodarstvo še dolgo ne bo potekala – financiranje zanjo je bilo že težko zagotoviti, poleg tega pa bo tehnično zelo težko brez sodelovanja zahodnih podjetij in tehnologij.

Siemens smo vprašali: 


1) zakaj so bili izvedeni preskusi trka končnega vagona in sklopke Sapsan, če je bil že prej odobren vlak?  

2) koliko Sapsanov tretje serije je trenutno dokončanih v Krefeldu? 

3) ali lahko vzdrževanje Sapsanov in Lastočkov brez sodelovanja Siemensa zagotavlja samo ruska industrija? (od UL?).

4) ker je Siemens ukinil tehnično podporo za vzdrževanje Sapsan in Lastochkas, koliko časa lahko ti vlaki varno obratujejo, preden jih je treba črpati iz rednega prevoza?


Siemens nam je odgovoril: "Seveda bomo ravnali v skladu z vso veljavno zakonodajo v naših poslovnih dejavnostih v in z Rusijo in Belorusijo ter upoštevali veljavne zahteve za nadzor izvoza in zakonodajo o sankcijah. V ta namen smo vse nove posle uvedli v in mednarodne dostave v Rusijo in Belorusijo na čakanju, medtem ko ocenjujemo popolne posledice vseh sankcij. Ob zagotavljanju strogega spoštovanja sankcij bomo nadaljevali z lokalnimi storitvami in dejavnostmi, povezanimi z vzdrževanjem. Prosimo, upoštevajte, da zaradi hitro spreminjajočih se razmer in zapletenosti glede sankcij, v tem trenutku ne moremo iti v nadaljnje podrobnosti."


Vprašali smo tudi UL:


1) kako je zagotovljeno vzdrževanje EMU-jev Sapsan in Lastochka brez sodelovanja Siemensa, ki je zaradi sankcij prekinil svoje delovanje v Rusiji?

2) ali je UL sposoben nadaljevati proizvodnjo Lastochk brez sodelovanja Siemensa? Enako vprašanje je za lokormotive razreda 2ES10.

3) kdaj nameravate predstaviti lokomotivo 3ES8-001?


Iz UL so nam odgovorili: "Razumemo vaš interes, vendar zaenkrat situacije ne komentiramo."