sreda, 16. februar 2022

[FIN-VR] Lokomotiva prvega razreda Dr19 na Finskem

 Prva dizelska lokomotiva razreda Dr19 je prispela na Finsko iz tovarne Stadler València in naj bi začela obsežne testne vožnje. Lokomotiva je zapustila pristanišče Sagunto 21. decembra in prispela v Hanko 1. februarja.



Celovit testni program, ki bo vključeval vožnje na različnih progah z različnimi konfiguracijami vlakov ter preizkuse ranžirnega dela v ranžirnih postajah, bo trajal do konca leta 2022. Letos bo na Finsko dostavljenih pet Dr19, kar je začetek komercialnega storitev, predvsem v tovornem prometu, je predvidena za leto 2023. Nato se bodo dobave nadaljevale redno, dokler ne bo dobavljena celotna serija 60 strojev do konca leta 2026. Pogodba o naročilu vključuje tudi možnost do 100 lokomotiv .

Martti Koskinen, višji podpredsednik, VR Transpoint, pravi: „Še vedno obstaja potreba po dizelskih lokomotivah, saj je le nekaj več kot polovica 6.000 km dolgega finskega železniškega omrežja elektrificirana. Cilj VR ​​je povečati količino električnega vleka, vendar bodo v prihodnosti poleg električne energije, proizvedene s vodno energijo, potrebni tudi drugi viri energije.

Struktura nove lokomotive je zasnovana tako, da se lahko dizelsko gorivo v prihodnosti nadomesti z okolju prijaznejšim virom energije, ko bodo na trgu na voljo dovolj konkurenčne in zanesljive alternative. Lokomotive razreda Dr19 so naložba v predpogoje delovanja finske industrije. Želimo uporabljati sodobne najsodobnejše lokomotive, ki so učinkovitejše, varnejše in zanesljivejše kot prej. Naši novi stroji bodo kupcem omogočili še večjo obratovalno zanesljivost.«

Razred Dr19s bo nadomestil zastarele dizelske lokomotive, ki bodo do takrat stare približno 40-60 let in so že presegle svojo življenjsko dobo. Ta nova večnamenska lokomotiva z zelo visokim zagonom in neprekinjenim vlečnim naporom ima naslednje glavne tehnične podatke: 
Tirna širina 1.524 mm 
Osna razporeditev Bo'Bo' 
Največja hitrost 120 km/h 
Moč motorjev 2 x 950 kW 
Dizelski motorji 2 x CAT C32, Stopnja V 
Prenos AC/AC
Začetna vlečna sila 346 kN 
Neprekinjena vlečna sila 277 kN 
Teža 88 t
Rezervoar za gorivo 3.000 l 
Najmanjši polmer krivulje 80 m  
Vzmetenje 
Primarno: spiralna vijačna vzmet in trikotna vodilna palica 
Sekundarni: kovinska guma 
Zasnovan za večkratno delovanje do treh lokomotiv.

2. decembra 2021 je VR FleetCare, finsko podjetje za vzdrževanje tirnih vozil, podpisalo pogodbo z VR Group o vzdrževanju nove flote dizelskih lokomotiv, ki jo je izdelal Stadler. Pogodbeno obdobje je 10 let, veljati pa začne leta 2023, ko lokomotive začnejo komercialno obratovati.

Risto Kontiokoski, podpredsednik upravljanja lokomotivnega voznega parka VR Group, je dodal: »Čeprav so bila pogajanja težka, je VR FleetCare na koncu dal konkurenčno ponudbo, za katero ima visoko raven strokovnega znanja na področju vzdrževanja lokomotiv. VR FleetCare je trenutno odgovoren tudi za preostanek našega vlečnega vozila. Vzdrževalna dela se bodo izvajala v servisnih delavnicah in skladiščih VR FleetCare po Finski.«

Sporazum zajema 60 strojev razreda Dr19 med letoma 2023 in 2033 ter vzdrževanje možnih opcijskih lokomotiv. VR FleetCare bo odgovoren za vzdrževanje in popravila lokomotiv Dr19. Pogodba zajema tudi upravljanje z nadomestnimi deli in materialom. Cilja sta visoka stopnja uporabnosti in kakovostno vzdrževanje opreme.