torek, 8. februar 2022

[SLO-SŽ] Domačini na Krasu za čimprejšnje zaprtje starega tira Divača–Koper

 Zaradi odmikanja gradnje dvotirnosti na 2. tiru Divača–Koper v leto 2030 in govoric, da bo obstoječa proga v funkciji do takrat, domačini ob železniški progi med Prešnico in Koprom zahtevajo, da se stara proga zapre takoj, ko po novi zapelje prvi vlak.



Pri zahtevi za čimprejšnjo ukinitev obstoječe, dotrajane proge od pristojnih med drugim pričakujejo sprejem zakona o sočasni ukinitvi stare proge in odprtjem drugega tira. Če to ne bo dovolj, bodo posegli tudi po pravnih sredstvih in državljanski nepokorščini, je na novinarski konferenci poudaril predsednik sveta ljudske pobude dvotirne proge Divača–Koper Janko Sever.

Staro progo je po njegovem prepričanju treba čim prej ukiniti zaradi njene zastarelosti in nevarnosti za ljudi, požarne nevarnosti in ogrožanja vodnega vira, čemur je pritrdila tudi geološka stroka.

Predvidena trasa drugega tira že zdaj v 60 odstotkih predvideva dvotirnost, ob sočasni opustitvi pa bi prihranili 25 milijonov evrov oz. pet milijonov evrov letno, kolikor gre za vzdrževanje obstoječe proge, je Sever nanizal razloge za ukinitev proge. "V primeru, da se bo dodatni tir gradil pozneje, bomo na gradbišču živeli še dodatnih pet let," je dodal.
Predlog, da se zahteva o sočasni ukinitvi proge uvrsti na seje občinskih svetov slovenske Istre, so naslovili tudi na istrske župane.

Predsednik Krajevne skupnosti Črni Kal Uroš Šavron je spomnil, da je svet krajevne skupnosti konec decembra sprejel sklep, da od države in župana zahtevajo, da se neposredno zavzamejo za čimprejšnjo, sočasno ukinitev stare proge. Po njegovih besedah pa je to, ali bo nova proga eno- ali dvotirna, odgovornost države: "Država je dolžna in mora poskrbeti za varnost naših ljudi ob progi, za vodni vir in za naše okolje."

Kot je dodal, že več let prenašajo hrup, smrad, požare in degradacijo kmetijskih površin.

Odvetnica Andreja Odar iz odvetniške pisarne Zorn pa je navedla, da so krajani naselij ob železniški progi v neenakopravnem položaju. Ob tem je opozorila na to, da država različno uporablja iste zakone in predpise. Tako kot je država npr. zavrnila različice za gradnjo obvoznice v Podpeči, ker naj bi ogrožala vodni vir, bi po njenem morala enako storiti tudi v primeru stare železniške proge.

Koprski župan Aleš Bržan je poudaril, da si že desetletja prizadevajo za začetek gradnje drugega tira, predvsem zato, da se odstranijo škodljivi vplivi obstoječe proge. Odgovorna politika bi po njegovem mnenju morala poskrbeti za to, da se ukine promet na obstoječi progi, takoj ko bo to mogoče, da se zagotovi vodni vir za slovensko Istro ter da v pristaniški dejavnosti ne bi več manipulirali z nevarnimi tovori, ki se prevažajo tudi po obstoječem tiru.