petek, 4. februar 2022

[SLO-SŽ/Galerija] Železniški progi Maribor – Šentilj?

 Na Direkciji za infrastrukturo imen članov strokovne komisije, ki je oblikovala razpisno dokumentacijo, ne razkrivajo.



Železniška proga Maribor-Šentilj je dolga skoraj 16 kilometrov, poteka skozi območje Slovenskih goric in pelje skozi dva predora ter ustavlja na dveh postajah in dveh postajališčih. Odsek je bil zgrajen že leta 1846 v okviru gradnje Južne železnice med Dunajem in Trstom. Medtem ko je od Sežane do Maribora železniška proga zgrajena kot dvotirna, je med Mariborom in Šentiljem oz. državno mejo enotirna. Proga je bila potrebna obnove, saj ni bila več ustrezna niti glede tehničnih parametrov niti glede zmogljivosti in kot taka ni več zadoščala  zahtevam sodobnih prevoznih potreb. Del nadgradnje železniške proge Maribor – Šentilj, ki fazno poteka od leta 2018, je tudi postavitev protihrupnih ograj.

Izgradnja protihrupnih ograj se lahko izvaja v sklopu nadgradnje določenega odseka ali po ločeni pogodbi

Na Direkciji za infrastrukturo so nam pojasnili, da se lahko gradnja protihrupnih ograj izvaja v sklopu nadgradnje določenega odseka ali po ločeni pogodbi, ki predvideva samo gradnjo  protihrupnih ograj odvisno od narave investicije. “Pri projektu nadgradnje železniške proge Maribor – Šentilj so se oziroma se protihrupne ograje na odseku Maribor–Šentilj izvajajo v okviru treh pogodbPrva pogodba, ki je že zaključena, je zajemala nadgradnjo železniške postaje Maribor, nadgradnjo železniške postaje Maribor Tezno in nadgradnjo progovnega odseka Maribor – Počehova. Dela so izvajali: ŽGP, Pomgrad, Kolektor Koling in GH holding. V okviru te pogodbe je bilo izvedenih  2.028 metrov protihrupnih ograj.

Dodajajo, da je zaključena tudi druga pogodba, ki zajema izvedbo aktivne protihrupne zaščite ob glavni železniški progi št. 30 Zidani
Most – Šentilj – d. m. na odseku Pesnica-Šentilj-d. m. Izvajalca sta bila ŽGP in Pomgradizvedenih je bilo 8.368 metrov protihrupnih ograjTretja pogodba, »Gradnja odseka železniške proge Maribor–Šentilj–d. m. od km 595+870 do km 599+600 glavne železniške proge št. 30 Zidani Most–Šentilj–d. m.«, je še v izvajanju. Izbrani izvajalci so Pomgrad, Kolektor Koling, ŽGP, GH Holding, GGD“Gradnja protihrupnih ograj v dolžini 2.409 metrov je predvidena po izgradnji novega odseka, predvidoma v letu 2023,” še sporočajo Direkcije za infrastrukturo.

“Razpisno dokumentacijo oblikuje strokovna komisija, ki je imenovana na podlagi usposobljenosti in izkušenj s posameznega področja”

Na naše vprašanje, kdo je bil v komisiji za izbor izvajalca izgradnje protihrupnih ograj in kakšne so njihove strokovne reference, so z direkcije odgovorili le: “Razpisno dokumentacijo oblikuje strokovna komisija, ki je vsakič sestavljena iz različnih oseb.”

Na direkcijo smo nato posredovali še dodatni vprašanji: kdo je imenoval strokovno komisijo za razpis in na osnovni katerih meril in kriterijev je bila komisija imenovana? Njihov odgovor: “Na Direkciji za infrastrukturo pri izvedbi javnih naročil uporabljamo Poslovnik za vodenje javnih naročil, ki je interni organizacijski akt in ureja oddajo javnih naročil ter opredeljuje zadolžitve in odgovornosti sodelujočih v postopkih oddaje naročil. Na podlagi predloga za oddajo naročila direktor izda sklep o začetku postopka za oddajo javnega naročila. V sklepu o začetku postopka za oddajo javnega naročila je določen predmet javnega naročila, vrsta postopka oddaje naročila, ocenjena vrednost javnega naročila, viri financiranja, imenuje se tudi člane strokovne komisije za vodenje postopka javnega naročanja. Strokovno komisijo sestavljajo strokovnjaki s področja javnega naročanja ter strokovnjaki s področja predmeta naročila, ki so imenovani na podlagi usposobljenosti in izkušenj s posameznega področja.”