nedelja, 20. februar 2022

[Pendolino] TRAINOSE pripelje v Grčijo vlake, ki so bili ukinjeni v Švici

 Problematični vlaki, ki so jih švicarske železnice pred leti pošiljale za "odpadno kovino", naj bi TRAINOSE kupil za grške železnice, kar naj bi te vlake predstavljalo kot najsodobnejše, navaja poročilo Investigate Europe.



Glede na članek so bili vlaki ETR 470 največji »glavobol« švicarskih železnic, pri nas pa so isti vlaki veljali za zelo napredne. Pred dvajsetimi leti je švicarski tisk opisal vlak ETR 470 kot "okvarjen vlak".

"Dva nekdanja uradnika, ki sta seznanjena z vlakom, na katera sta stopila v stik Investigate Europe in Reporters United, težko verjameta, da se pet preostalih ETR 470, ki niso bili poslani v odpad, zdaj oglašujejo kot prihodnost železniške povezave Atene-Solun. « je zapisano v objavi.

"Nasvet iz Švice: izogibajte se tem vlakom," je dejal Walter Finkbonner, nekdanji sekretar uprave Cisalpina AG, hčerinske družbe italijanskih in švicarskih železnic, ki je od proizvajalca kupila ETR 470.

A Grčija, kot ugotavlja poročilo, takšnih priporočil ne more sprejeti, saj so bile njene železnice pred petimi leti v celoti privatizirane, kot so zahtevali upniki. Italijansko državno podjetje Ferrovie dello Stato Italiane (FSI) je za vsega 45 milijonov evrov kupilo 100 % TRAINOSE. Privatizacijska pogodba ostaja tajna, a uradniki, ki poznajo njene pogoje, kot je sedanji namestnik ministra za infrastrukturo in promet George Karagiannis, jo imenujejo "kolonialna".

Škoda, požari in odpovedi

ETR 470 je vlak, zaradi katerega so švicarski železniški sindikati na vlakih, ki vstopajo v predore, daljše od 1000 metrov, stalno zahtevali posebej usposobljeno osebje, poleg strojevodje. To je bila odločitev, ki izhaja iz incidenta 11. aprila 2006, ko je Pendolino ETR 470, ki je potoval južno od Stuttgarta, zagorel v predoru Zimmerberg.


Še en požar je izbruhnil na ETR 470 maja 2011, le pet minut preden je vstopil v 15-kilometrski predor Gotthard. "ETR 470 je treba nemudoma zamenjati z drugim voznim parkom," je maja 2011 zapisano v skupni resoluciji švicarskega sindikata železničarjev. Leta 2012 je ETR 470 zagorel tudi na osrednji postaji v Zürichu. Končno so Švicarske železnice leta 2014 poslale te vlake v razstavljanje.

Na poti Atene-Solun je več predorov, dolgih več kot 500 metrov, štirje (predori Kallidromou, Othris, Tempi in Platamonas) pa so dolgi več kot 2,5 kilometra. Ali je bil napredni sistem za gašenje požara vključen v obnovo ETR 470, potem ko so zapustili službo v Italiji in preden so prispeli v Grčijo? Viri poročanja pravijo, da ne.

Po informacijah so bili vlaki prilagojeni na grško 25 kv napajalno omrežje in so bili opremljeni s sistemom za vodenje prometa ETCS, novimi zasloni za obveščanje potnikov in WiFi. Vendar Ferrovie dello Stato navaja, da imajo ETR 470 sistem za zaščito pred požarom in da so na vlakih gasilni aparati. Standard UNI11565 je italijanska zakonodaja. ETR 470 so v skladu z grško zakonodajo. Glede požarne varnosti pa je RAS za Investigate Europe povedal, da v Grčiji ni zakona, ki bi zahteval visokotlačne sisteme za gašenje požara z meglo za vagone, ki vstopajo v predore, kot je to v Italiji.