Turčija: Nacionalni operater TCDD bo letos dal v obratovanje prve 3 vlake. Vlake je izdelal Türasaş v državni lasti. Napovedano je, da vozni park izpolnjuje evropske standarde TSI in je lokaliziran za 75 %. En pilotski vlak, 65 % lokaliziran, je že izdelan. Po zagonu serijske proizvodnje naj bi se raven lokalizacije Türasaş EMU dvignila na 75 %.
Nacionalni projekt EMU Türasaş izvaja od leta 2018 skupaj s TCDD in turškim ministrstvom za promet. Vlak s petimi vagoni lahko sprejme 324 ljudi in je ustvarjen za medkrajevni prevoz. Pri osni obremenitvi manj kot 18 t je konstrukcijska hitrost predstavljenega električnega vlaka 176 km/h, obratovalna hitrost je omejena na 160 km/h. Znano je, da je turško obrambno podjetje Aselsan razvilo sistem za spremljanje tehničnega stanja vlaka, vozilo pa je opremilo tudi z vlečnim sistemom, vključno z motorjem, vlečnimi in pomožnimi pretvorniki ter vlečnim transformatorjem.
Zlasti za začetek nove proizvodnje leta 2019 je Türasaş odprl prvo tovarno v državi v mestu Sakarya za proizvodnjo aluminijastih karoserij za električne vlake, tramvaje in podzemne železnice. Za izdelavo podstavnih vozičkov je bil implementiran tudi robotski varilni sistem.
Konec lanskega leta je na Veliki državni skupščini Turčije minister za promet in infrastrukturo Adil Karaismailoglu dejal, da je vlak opravil vse potrebne teste . Leta 2022 naj bi Türasaş dostavil 3 vagone nacionalnemu turškemu železniškemu operaterju TCDD. Turški mediji so pred tem objavili naslednje načrte dostave: 4 vlake v letu 2022, 15 vlakov v letu 2023 in 56 vlakov v letih 2024-2025.
Poleg tega potekajo dela za ustvarjanje vlaka, ki bi lahko pospešil do 225 km/h . Pravzaprav bo šlo za isti vozni park, vendar z nekaj strukturnimi spremembami in nadgrajenim motorjem. Sestavljanje pilotnega modela naj bi bilo končano leta 2023.
Türasaş je bil ustanovljen marca 2020 z združitvijo proizvajalcev Tülomsaş, Tüdemsaş in Tüvasaş. Podjetje izdeluje vlake za domači promet in jih namerava izvoziti tudi na evropski trg. Na primer, od leta 2023 naj bi začeli izvažati nacionalni električni vlak v države Evropske unije, vendar v odprtih virih še ni informacij o tujih naročilih zanj.
Prav tako je Türasaş trenutno v procesu razvoja prve nacionalne glavne električne lokomotive serije E5000, ki mora izpolnjevati tudi evropske zahteve TSI. Moč lokomotive z visoko stopnjo lokalizacije mora biti 5 MW, obratovalna hitrost - 140 km/h. Portfelj Türasaşa vključuje dizelske in električne vlake, dizelske lokomotive in električne lokomotive, tovorne in osebne avtomobile. Türasaş ima v lasti 16 proizvodnih obratov s skupno površino 400.000 m 2 , podjetja zaposlujejo skupno 4.000 ljudi.
Turčija danes daje prednost razvoju prometa s poudarkom na železnicah. Aprila 2022 je Adil Karaismailoglu predstavil 30-letni načrt za razvoj prometa v državi. Gre za skoraj 200 milijard dolarjev investicij, medtem ko je treba obseg potniškega in tovornega železniškega prometa pomnožiti. Ambicije tega načrta so že izpostavili v Siemensu in Alstomu.Kot je povedal generalni direktor Siemens Mobility Michael Peter, načrt daje priložnost za "pravo" lokalizacijo nemškega proizvajalca v Turčiji, razširitev baze lokalnih dobaviteljev in izvoz v tujino v prihodnosti. Zlasti je dejal, da bo Turčija potrebovala 130 hitrih EMU. Po drugi strani pa je Philippe Delleur, višji podpredsednik Alstoma, za medije povedal, da je Turčija prednostna država za proizvajalca in Alstom želi sodelovati pri njegovih prihodnjih železniških projektih.