Namesto 19 milijard PLN želi PKP Intercity do leta 2030 porabiti 27 milijard PLN. Denar naj bi namenili predvsem za nakup in posodobitev voznega parka. Med drugim bo namenjenih manj sredstev za nov prodajni sistem in opremo za parkirišča tudi v manjših mestih.
- Vlada PiS si je zastavila strateški cilj okrepiti železniški promet. Vodje poljskih železniških podjetij, zlasti PKP Intercity, so dali zgled, ki ga je mogoče razviti, je na tiskovni konferenci povedal Andrzej Adamczyk, minister za infrastrukturo. Dodal je, da se PKP Intercity v okviru 4. železniškega paketa načrtuje boj za komercialnega kupca tudi v tujini, priznal je, da na kakovost prevoza še vedno vplivajo popravila, a "tako kot pri prenovi hiše, stanovanja ali ulice so težave bo minilo".
- Imeli bomo železnice na ravni poljskih avtocest ali hitrih cest, ki nam jih v Evropi že zavidajo. V Evropi se bo tudi govorilo: želeli bomo imeti vozni park kot poljski železničarji - je dejal in omenil "napake predhodnikov iz koalicije PO-PSL" v letih 2012, 2014 ali 2015 (takrat 60 sodobnih več enot pojavil na tirih), ki je, kot trdi Andrzej Adamczyk, »želel privatizirati PKP Intercity«. Za napako je označil tudi privatizacijo PKP Energetyka. - Njegova prodaja naj bi spremenila podobo poljskih železnic v smislu zagotavljanja energetske varnosti. In kaj? Ali lahko vidimo, kako je? - je dodal minister brez sklicevanja na podrobnosti.
Tirna vozila bodo porabila večino od 27 milijard
Kot del povečanih naložbenih izdatkov bo podjetje do leta 2030 porabilo 24,5 milijarde PLN za posodobitev voznega parka in 2,6 milijarde PLN za parkirne postaje. Slednji element je zelo zanimiv. Postaje, verjetno majhne, ki bodo sposobne dekontaminirati vlake in zagotoviti njihovo čistočo, se bodo pojavile celo v majhnih mestih, kot sta Łupków ali Ustka.
V okviru investicij v tirna vozila PKP Intercity do leta 2030 načrtuje
: • nakup 35 in posodobitev 54 električnih večagregatov (o podrobnostih te naložbe bomo pisali kmalu)
• nakup 35 hibridnih večagregatov (HZT);
• nakup 162 in posodobitev 87 električnih lokomotiv;
• nakup 926 in posodobitev skoraj 1,5 tisoč (1489) vagonov; (nekatere naloge so že razpisane)
• nakup 38 dvonadstropnih dvonadstropnih sedemvagonskih vlakov s 45 večsistemskimi električnimi lokomotivami;
• nakup 16 hibridnih elektro-dizelskih lokomotiv z Vmax 160/120 km/h; ( v zvezi s tem je bil pravkar objavljen razpis )
• nakup 28 novih ranžirnih lokomotiv;
• posodobitev 13 dizelskih lokomotiv SM42 v različico z dvema agregatoma (tu se spet čaka dobava vozil )
V letu 2030 naj bi PKP Intercity imel 429 lokomotiv različnih tipov (11 % več kot danes), 109 električnih večagregatov (47 % več kot danes), 35 hibridnih več agregatov (trenutno nobenih), 2.466 vagonov (18 % več kot trenutno). ) in 38 potisnih vlakov s sedmimi vagoni (trenutno ni na voljo). Naložbe naj bi zagotovile kvalitativni preskok v podjetju, kot je zagotovil predsednik PKP SA Krzysztof Mamiński.
- Zadnjih 6 let je bilo lep čas na železnici in obeti lahko rečemo, da so svetli. Gledali bomo vlake kot na zahodu. Poljske železnice so že vodilne, opazujejo nas, mi smo dobra francoska znamka železnic, ki dobro deluje za Evropo in svet. Denar, ki ga država namenja za železnice, osupni vsakogar, a to podjetje ga lahko porabi, - je pogumno dejal Krzysztof Mamiński, ki je tudi predsednik nadzornega sveta PKP Intercity. Marek Chraniek, predsednik PKP Intercity, se mu je odzval.
- Spomnim se, da sem leta 1992 potoval po zahodu po železnici s hitrostjo 230 kilometrov na uro. Zdaj se je izkazalo, da lovimo zahod - je dejal vodja prevoznika, čeprav bomo morali na takšne hitrosti na Poljskem počakati še vsaj ducat mesecev.
Tri kategorije in hitrosti do 250 km/h
Navsezadnje namerava PKP Intercity potnikom ponuditi tri kategorije: ekonomična, srednja in visoka. Vlaki visoke kategorije bodo zagotavljali povezave med največjimi mesti (sezonsko razširjeni na priljubljene turistične destinacije) in z najkrajšim časom potovanja (hitrejši od avtomobila in konkurenčen letalu). Priključke bodo upravljali električni večnamenski agregati, ki bodo lahko vozili z največjo hitrostjo 250 km/h (če bo takšno hitrost za zdaj pri CMK izvajal upravljalec tira - PKP PLK).
Vlaki "srednje kategorije" bodo povezovali glavne aglomeracije, ustavljali se bodo v manjših središčih, vozili pa bodo tudi v tujino. To kategorijo bodo služile klasične kočije z največjo hitrostjo 200 km/h. Vlaki ekonomskega razreda bodo lahko vozili med glavnimi aglomeracijami s postanki v manjših mestih. V tej kategoriji bodo potniki lahko uporabljali električne večkratne enote, hibridne večnamenske enote, potisne garniture in klasične kočije, ki bodo potovali z največjo hitrostjo 200 km/h.
PKP Intercity ocenjuje, da bo PKP Intercity v letu 2030 speljal približno dvakrat več vlakov kot danes in bo prepeljal več kot 88 milijonov potnikov.