10. maja 2022 je bilo objavljeno, da sta Siemens Mobility in Mitsubishi Electric Europe podpisala Memorandum o soglasju za sodelovanje na področju tehnologije napajalnih modulov SiC z namenom omogočanja učinkovitega in trajnostnega transporta ter prihrankov električne energije v prometnem sektorju.
Z oblikovanjem „evropskega zelenega dogovora“ se je EU zavezala, da bo prva celina, ki bo do leta 2050 dosegla podnebno nevtralnost, kar pomeni, da do leta 2050 ne bo nobenih neto emisij toplogrednih plinov. V vmesni fazi naj bi se emisije zmanjšale že za 55 % do leta 2030 v primerjavi z letom 1990. Evropski zeleni dogovor bo povzročil zavezujoče direktive za posamezne sektorje glede emisij CO 2 .
Te direktive veljajo zlasti za prometni sektor, kjer naj bi se emisije toplogrednih plinov do leta 2050 zmanjšale za 90 %, skupaj z naraščajočim povpraševanjem po mobilnosti. K doseganju tega cilja pomembno prispevajo zlasti železniška industrija in njeni dobavitelji, natančneje tehnologije in komponente, ki se uporabljajo v železniškem prometu.
Energetski polprevodniki imajo ključno vlogo v železniških vozilih. Standardni močnostni polprevodniki na osnovi silicija se nenehno razvijajo in napredujejo nove tehnologije, kot je uporaba SiC (silicijevega karbida), ki bo v prihodnosti omogočil še večjo učinkovitost in največje zmanjšanje teže. Prav železniški trg je tisti, ki spodbuja povpraševanje po učinkovitejši tehnologiji pretvorbe energije.
Naprave Mitsubishi Electric SiC so dokazale dolgoročno zanesljivost v najzahtevnejših aplikacijah, kot so vlečni pretvorniki. Potencial za prihranke energije z uporabo Mitsubishi Electricove široke palete naprav za napajanje SiC v železniški tehnologiji obstaja zlasti na področju vlečnih pogonov. Zlasti polni SiC 3300 V napajalni moduli prispevajo k varčevanju z energijo in zmanjšanju vlečnih pretvornikov.
Ustrezen nabor čipov SiC za hitro preklapljanje se uporablja v standardiziranem paketu LV100, ki zagotavlja nizko stransko induktivnost in enostavno vzporedno zmožnost. Izgube moči polnih SiC modulov LV100 se lahko med delovanjem pretvornika zmanjšajo za približno 75 % v primerjavi z običajnimi Si napajalnimi moduli. Posledično se poveča učinkovitost vlečnega pretvornika.
Z uporabo inovativne tehnologije Mireo Plus, ki se napaja na baterije, Siemens Mobility omogoča elektrifikacijo železniških prog tudi brez neprekinjenega voznega voda. Tehnologija SiC je še posebej koristna za regionalne vlake z baterijskim hibridnim pogonom za uporabo na odsekih z ali brez kontaktne mreže. Zmanjša težo na minimum, optimizira zmogljivost in poveča učinkovitost več enot glede na kilometrino in doseg.
Z energijsko optimiziranim pogonskim sistemom je poraba energije iz omrežja skoraj 10 % manjša kot pri današnjih vozilih, zahvaljujoč uporabi komponent SiC. Največji potencial SiC je v njegovi večji energetski učinkovitosti in zmanjšani teži.
Obe podjetji smo vprašali:
1) če je mogoče "izgube moči polnih SiC modulov LV100 zmanjšati za približno 75 % v primerjavi z običajnimi Si napajalnimi moduli", kolikšen skupni splošni izkoristek (v %) imajo moduli SiC in Si moduli?
2) koliko kg je mogoče prihraniti z uporabo pretvornika s SiC moduli namesto s Si moduli. Prosim za konkretne parametre (teža pretvornika s SiC in Si moduli).