nedelja, 19. maj 2024

[Stadler] ÖBB in Stadler predstavljata nov reševalni vlak

 V izobraževalnem centru avstrijskih železnic v St. Pöltnu je Stadler predstavil vlak, pripravljen za gašenje požarov v predorih, pripravljen za posebno naročilo prevoznika. Reševalni vlak ServiceJet odlikujejo trije alternativni viri energije in vsestranski, sodobni gasilni sistemi. Družba ÖBB-Infrastruktur je naročila 18 teh kompletov.



Večnamenski vlak z nizkimi emisijami je bil razvit in zgrajen v tovarnah Bussnang in St. Margrethen v Švici. Njegova dolžina je 68 metrov. Vlak lahko vozi z največjo hitrostjo 160 km/h. Trimodalni, električno-hibridni pogonski sistem vam omogoča napajanje elektromotorjev iz nadzemnega voda, baterij ali dizelskih generatorjev. Po navedbah proizvajalca in kupca to po eni strani omogoča čim učinkovitejšo izvedbo reševalne akcije (npr. doseganje vira ognja skozi dimljeni tunel), po drugi strani pa zmanjšanje emisij toplogrednih plinov in onesnaževal. Zaradi velike moči je mogoče na progi vleči tudi poškodovane vlake.

"Novi vlaki Servicejet nam bodo omogočili, da pridemo na pomoč še hitreje kot prej," pravi član uprave ÖBB-Infrastruktur Johann Pluy. Zahvaljujoč temu se lahko število enot tega namena zmanjša s sedanjih 21 na 18. Nekateri od njih bodo nameščeni blizu vhodov v gorske predore.

ServiceJet je bil razvit za najslabši možni scenarij, ki je ravno požar v železniškem predoru. Trije evakuacijski avtomobili imajo prostor za 324 ljudi. Zrak, ki vstopa v notranjost, se filtrira, da se prepreči zastrupitev dima zaradi ognja - za isti namen bo poseben sistem nekoliko povečal zračni tlak v notranjosti glede na okolje. Vozniška kabina ima dodatno zaščito v obliki vodne megle, razpršene pred njo. Zagotovljena je bila tudi zadnja generacija gasilske in zaščitne opreme za 18 gasilcev.


Vlak je opremljen z dvema gasilnima sistemoma. Poleg tradicionalnega, ki deluje pri tlaku 10 barov, je načrtovan še drugi, ki razpršuje gasilna sredstva pri desetkrat višjem tlaku, zasnovana za ustvarjanje megle, ki ščiti okolico proge pred vžigom ali ohladi ohišje predora. Skupna prostornina rezervoarjev za vodo je 40 tisoč litrov, koncentrat pene pa 1200 litrov. Gasilni topovi (dva pod visokim tlakom in eden pod normalnim tlakom) je mogoče upravljati individualno iz vozniške kabine. Dva dimna puhala, reflektorji in termične kamere zagotavljajo najboljšo možno vidljivost v dimljenih območjih.

Čeprav je ServiceJet vlak, zasnovan za posebno naročilo avstrijskih železnic leta 2021, je bil odobren tudi za vožnjo po omrežju v Nemčiji. Prvi načrtovani prehod bo potekal ob odprtju 33-kilometrskega predora pod prelazom Koralm.