EVROPA: Slovenske železnice in Avstrijske zvezne železnice so uvedle dva čezmejna prevoza potnikov kot prvi korak k boljšim in pogostejšim povezavam med državama. Ena povezuje Ljubljano z Beljakom, druga pa Ljubljano s Pragerskim, Mariborom in Gradcem.
Med Ljubljano in Gradcem je 21. marca zapeljal uvodni vlak, ki sta ga zastopala Darja Kocjan, direktorica SŽ Potniški promet, in Kurt Bauer, vodja medkrajevnih potniških storitev in novih železniških poslov pri ÖBB. Predvidenih je šest povratnih voženj na dan z vlaki, ki jih vozijo EMU razreda 510 Stadler Flirt SŽ; večnapetostna flota sprejema napajanje na 3 kV DC v Sloveniji in na 15 kV 16∙7 Hz v Avstriji. Kocjan je ob predstavitvi izpostavil sodelovanje med prevoznikoma in dejal: »Zelo sem vesel, da bodo naši novi sodobni vlaki danes prvič potnike peljali v Avstrijo. Velika zahvala gre ÖBB, s katerim SŽ zelo dobro sodelujejo.« Ob tem, da število potnikov v mednarodnem prometu narašča, predvsem v Avstrijo in iz nje, je menila, da se bo trend rasti nadaljeval, in zatrdila, da je železnica naša trajnostna prihodnost. Železnica porabi petkrat manj energije na potnika kot cestna vozila, je nadaljevala in opozorila, da je "vzpostavljanje in vzdrževanje povezav v mednarodnem prometu za nas zelo pomembno".
Bauer je v odgovoru dejal, da »s partnerji na SŽ postavljamo nove standarde v mednarodnem prometu med Avstrijo in Slovenijo … želimo narediti potovanje z vlakom med Slovenijo in Avstrijo še bolj prijetno in udobno za naše stranke«. Bauer je pojasnil, da je vsak operater 'komercialno in operativno popolnoma odgovoren na svojem ozemlju. Menjava osebja na meji, ÖBB pa SŽ plača nadomestilo za uporabo Flirtov v Avstriji'. Vztrajal je, da "želimo intenzivirati promet", upal je, da bodo v prihodnjih treh letih uvedli vsakourne vlake med Gradcem in Mariborom ter dveurni prevoz med Beljakom in Ljubljano. To bo odvisno od izboljšav infrastrukture, saj so poti deloma enotirne.
SŽ so v sodelovanju s hrvaškim potniškim operaterjem HŽPP uvedle tudi linijo med Vilo Opicino na meji z Italijo in hrvaškim mestom Reka na jadranski obali. Prvi vlak je vozil 24. aprila, vsakodnevna povratna vožnja pa bo potekala do 30. septembra. Vlak bo od Vile Opicina do Reke vozil 2 uri in 4 minute, povratna pa bo trajala 2 uri in 15 minut. Dogodka so se udeležili direktorica SŽ Potniški promet Darja Kocjan, generalni sekretar Srednjeevropske pobude Roberto Antonione in Vlasta Kampoš Jerenec, vodja sektorja za železnice in žičnice na Direktoratu za notranji promet na Ministrstvu za infrastrukturo RS ter drugi predstavniki.
Ob prihodu v Reko je vlak pozdravil predsednik HŽPP Željko Ukić, ki je povedal, da je prevoz namenjen predvsem turistom, hkrati pa je opozoril, da je pomemben za zeleni prehod in zmanjšanje emisij CO 2 . Prisotna sta bila tudi Alen Gospočić, državni sekretar za železnice v hrvaškem ministrstvu za pomorstvo, promet in infrastrukturo, in župan Reke Marko Filipović. Storitev sofinancira Program Evropske unije za transnacionalno sodelovanje Interreg Central Europe, pri čemer 80 % izvira iz 2 milijona evrov vrednega projekta Sustance, ki traja od aprila 2023 do marca 2026.