četrtek, 23. maj 2024

[PL-PKP IC] Newag bo PKP Intercity dostavil hibridne več enot

 22. maja je bil objavljen razpis za dobavo 35 novih enot z dvojnim pogonom. Pogodbo bo izvedel Newag, ki je predstavil ponudbo v višini 3,364 milijarde PLN bruto. Ponudba se skoraj popolnoma ujema s proračunom, ki ga načrtuje PKP Intercity.




35 vozil z dvojnim oprijemom bo pomagalo zamenjati dizelske lokomotive in skrajšati čas potovanja

– V skladu z novo smerjo razvoja PKP Intercity želimo svoj vozni park razširiti na čim več kombiniranih vozil. Trenutno ima podjetje skoraj 90 električnih več enot. Danes zaključen razpis za dobavo 35 hibridnih več enot, nam bo omogočil zagotoviti ne le udobje potnikov, temveč tudi optimizacijo obratovalnih stroškov v podjetju. To so prva tovrstna vozila v PKP Intercity,« pravi Janusz Malinowski, predsednik uprave PKP Intercity.

Nova vozila bodo imela relativno majhno zmogljivost. Ena enota bo imela sedeže za 178 oseb (154 v drugem razredu in 20 v prvem razredu). Vozila bodo opremljena s 4 prostori za invalide in njihove negovalce. V njih bo 8 stojal za kolesa. Več enot bo imelo stroje za prodajo prigrizkov in pijač. Za primerjavo, v 8-avtomobilskem Dartu je 354 sedežev. Podobno kot pikado ali flirt bodo tudi novi vlaki IMPULS (če se tako imenujejo) vozili s hitrostjo 160 km/h pod vozno mrežo. Zunaj voznega voda bodo pospešili do 120 km/h.

Na grafiki, ki jo je podal Newag, lahko vidimo, da se bo koncept vozila spremenil in da bo pogonski sklop vozila z notranjim zgorevanjem postavljen v poseben, ločen odsek (podobno rešitev uporablja Stadler) in ne pod tlemi enega od odsekov, kot je to v primeru regionalnih, dostavljenih hibridov s tremi enotami, m.in v Zahodno Pomeranijo, Wielkopolska, ali v Spodnjo Šlezijo. Vidimo lahko, da bo imelo vozilo nizka tla v vseh vratih, ki bodo dvokrilna. To bo prvič, da bo takšna rešitev na voljo v PKP Intercity. Skupaj bo imel hzt 6 odsekov, le pet pa jih bo imelo sedeže.



Kako se bodo vozila vzdrževala?

"Učinkovita poravnava te pogodbe bo zagotovo omogočila dvig standarda ponudbe PKP Intercity in izboljšanje učinkovitosti voznega parka v uporabi, zlasti v okviru obratovanja neelektrificiranih prog. Vendar projekt ni bil ustrezno pripravljen v smislu vzdrževanja. Pogovarjamo se s proizvajalcem in iščemo lastne rešitve za zagotovitev ustreznih prostorov za ta vozila,« dodaja Adam Wawrzyniak, član uprave PKP Intercity

.

Prvi dve enoti bosta predani PKP Intercity 30 mesecev po podpisu pogodbe s proizvajalcem. V skladu z naročilom izvajalec zagotavlja vzdrževanje vozil za 10 let uporabe, kar bo zagotovljeno s sodelovanjem zaposlenih prevoznika.