V Mariboru se je danes zaključil čezmejni dialog, na katerem sta predstavnika pristojnega slovenskega in avstrijskega ministrstva podpisala izvedbeni sporazum za nadgradnjo železniške povezave Maribor-Gradec. Projekt je na slovenski strani ocenjen na 190 milijonov evrov, s katerimi se bo v šestih letih povečala zmogljivost proge in skrajšal čas potovanja.
Proga Maribor-Šentilj bo bolj zmogljiva
Dobrih 15 kilometrov dolga proga Maribor-Šentilj je del povezave Maribor-Gradec, ki je na baltsko-jadranskem koridorju in je tako pomembna povezava z Luko Koper. A proga trenutno ne zagotavlja standardov interoperabilnosti.
»Proga nima ustrezne nosilnosti, kar predstavlja veliko oviro za povečanje zmogljivosti te proge in ne omogoča ustreznega prometa kompozicij,« je ob današnjem podpisu sporazuma dejal direktor Direkcije RS za infrastrukturo Damir Topolko.
Na progi Maribor-Šentilj bodo v prvi fazi urejeni vsi nivojski prehodi, ki danes predstavljajo varnostno oviro. S tem se bo povečala zmogljivost proge z dobrih 60 na 84 vlakov dnevno. Zgrajena bosta še viadukt in tunel. Ta nadgradnja bo, po besedah podpisnika sporazuma s slovenske strani Damirja Topolka, zagotovila boljšo zmogljivost in bolj tekoč promet.
Pričakuje se pomoč Evropske unije
Projekt je trenutno ocenjen na 190 milijonov evrov. Za projekt je zagotovljeno delno financiranje iz državnega proračuna, okoli 80 milijonov evrov pa država računa, da bo pridobila iz evropskega kohezijskega sklada.
Nadgradnja bo predvidoma potekala do leta 2019, tunel in viadukt pa naj bi bila zgrajena do leta 2022.
Iz Maribora do Gradca po novem 45 minut
Cilj nadgradnje je, da se potovalni čas od Maribora do Gradca skrajša s sedanjih 70 minut na okoli 45 minut. Izboljšala se bo tudi nosilnost, in sicer na 22,5 tone na os.
Koordinator EU za baltsko-jadranski koridor Kurt Bodewig je ob tem dejal, da nadgradnja po njegovih besedah prinaša tudi možnosti za gospodarsko in siceršnje zbližanje regij na obeh straneh meje. To velja tako za Magno Steyr, kot tudi druge potencialne investitorje.