sobota, 23. april 2022

[PL-PLK] razpis novo 25kV "Varšava-Lodž-Vroclav"


 Centralno komunikacijsko pristanišče je objavilo razpis za razvoj idejnih zasnov za 13 vlečnih postaj. Objekti naj bi oskrbovali t.i "Ygreka" Varšava - Łódź - Wrocław in druge nove železniške proge za visoke hitrosti, ki jih je podjetje zavezano graditi. To bodo prve železniške vlečne postaje na Poljskem, ki delujejo v sistemu za napajanje 25 kV izmeničnega toka.


Razpis, objavljen 11. aprila, se nanaša na skupno 13 vlečnih postaj 25 kV AC napajalnega sistema. Osnovni vrstni red zajema 7 objektov, ki oskrbujejo celotno traso načrtovane proge za visoke hitrosti od Varšave do Wrocław preko Łódźa (linija 85, tj. glavni del t.i. CPK špice št. 9). Preostalih 6 (Kruszczewo, Rybnik, Płoskie, Szczawno Zdrój, Łomża, Pisz – vsaka v okviru ločene možnosti) naj bi oskrbovalo preostale železniške proge, za katere se pripravljajo tehnične, ekonomske in okoljske študije. - Te možnosti bodo zaporedno naročene izbranemu izvajalcu - napoveduje tiskovni predstavnik CPK Konrad Majszyk. Odpiranje ponudb je predvideno 9. maja.


Razpis za projektiranje in gradnjo - leta 2023.

Naloga izvajalca bo poleg razvoja projektantskih idej pridobiti lokacijske odločitve, nakup nepremičnin za RTP in pridobitev pogojev za priključitev na EES. Naslednja faza bo razpis v formuli "projektuj in zgradi", za katerega bo moral tudi zmagovalec v sedanjem postopku pripraviti dokumentacijo. - To pomeni, da ko gre za napajanje odsekov HSR znotraj "naper" CPK, zapustimo fazo načrtovanja in preidemo na načrtovanje. To je naslednji dosleden korak po razvoju koncepta napajalnega sistema - pojasnjuje tiskovni predstavnik podjetja.

V prvi polovici prihodnjega leta želi CPK pridobiti lokacijske odločitve za prve RTP. Nato bodo izdani tudi pogoji za priključitev na PPS. Po pripravi razpisnega gradiva, ki naj bi potekala sočasno, bo podjetje pripravljeno podpisati pogodbo z izvajalcem po formuli "projektuj in zgradi". - To bi se moralo zgoditi v drugi polovici leta 2023. Dela za posamezne postaje bodo potekala drugače, najhitreje za odsek "Ygreka" Varšava - CPK - Łódź - dodaja Majszyk.

Naročanje koncepta bo financirano iz državnih sredstev. Za fazo izgradnje CPK že načrtuje pridobitev sofinanciranja iz sredstev Evropske unije, pa tudi za izgradnjo posameznih železniških prog.

25 kV bolje kot 3 kV

Sistem 25 kV AC bo oskrboval najhitrejše proge "železniške komponente" CPK (kot sta "Ygrek" in CMK Północ preko Płocka do Tri-City). Zakaj ni bilo odločeno, da ostanemo pri trenutni napetosti 3 kV DC? Sistem 25 kV AC je veliko boljši - po mnenju strokovnjakov- primerno za hranjenje vrvic s hitrostmi nad 200 km/h. Zagotavlja boljše parametre moči (npr. doseganje višje moči). Je tudi bolj zanesljiv in cenejši od trenutnega 3 kV DC sistema. Vlečne postaje je mogoče urediti večkrat redkeje. - Na primer, na odseku dolžine 140 km [to je bolj ali manj dolžina proge Varšava - CPK - Łódź - ur. RC] primerjamo stroške 10 3 kV DC transformatorskih postaj in samo 2 25 kV AC transformatorskih postaj - pravi tiskovni predstavnik CPK. - Od 2000 km novih železniških prog, ki jih načrtuje STH, je bil sprva sprejet 3 kV DC sistem za najkrajše odseke, torej priključke, ki povezujejo proge, ki so v tem sistemu že elektrificirani, - pravi tiskovni predstavnik.

Drugi argument v prid 25 kV napetosti je tudi boljši prenos moči. Posledično se lahko vlečna postaja nahaja na neki oddaljenosti od železniške proge. - Pri internih analitičnih delih smo skušali transformatorske postaje umestiti čim bližje priključnemu mestu na NPS, da bi bil odsek najvišje napetosti DV (400 kV ali 220 kV), potreben za gradnjo, čim krajši. Od trafo postaje do železniške proge bo električna energija napajana na nivoju 2x25 kV, torej po kabelskem vodu v tleh, napoveduje Majszyk. Prednosti bodo zmanjšanje stroškov, poenostavitev postopkov in zmanjšanje vpliva na krajino in nadloge za prebivalce.

Selitev nekaterih RTP z železniške proge in potreba po učinkovitem in tesnem sodelovanju s PSE pri razvoju tehničnih rešitev za posamezno RTP sta spodbudila družbo, da je 25 kV vlečni elektroenergetski sistem ločil kot samostojen investicijski projekt. - Tu je pomembna tudi inovativnost te teme, pa tudi potreba po ohranjanju enotnosti in združljivosti rešitev za vse podpostaje, - pojasnjuje Majszyk.