torek, 20. avgust 2024

[ITA-TI] S hitrim vlakom do Neaplja tudi iz Gorice; kaj pa se je zgodilo s povezavo med Ljubljano in Milanom?

 Italijanske železnice bodo 15. septembra v mrežo povezav z znamenitimi Rdečimi puščicami (Frecciarossa) dodale še Gorico. Pot do denimo Neaplja se bo skrajšala za 20 minut.



če bi pri italijanskih železnicah zdaj kupili vozovnico za jutrišnjo vožnjo od Gorice do Neaplja, bi najkrajša trajala osem ur in deset minut. Dvakrat bi morali prestopiti, zaračunali pa bi vam 139 evrov.

16. septembra, ko bodo Gorico dodali v mrežo hitrih vlakov, bo ista pot, če izberete možnost najhitrejšega potovanja brez prestopov, trajala sedem ur in 51 minut. Vozovnica stane 84 evrov.

»Frecciarossa« bo Gorico seveda povezala tudi z vsemi večjimi kraji na poti do Neaplja, torej Benetkami, Bologno, Firencami in Rimom. Primer voznega reda: če vlak odrine ob 6.12 iz Gorice, je v Benetkah na postaji Mestre ob 8.27, na postaji Bologna Centrale ob 9.59, v Firencah (Santa Maria Novella) ob 10.39, na postaji Rim Termini ob 12.25, v središče Neaplja (Centrale) pa prispe ob 14.03.

Pri lokalnem časniku Il Goriziano so ob tej novici navdušeni ugotovili, da njihov osem mesecev star zapis, mišljen kot prvoaprilska šala, to sploh ni: na dan norcev so namreč objavili lažno vest o novi neposredni železniški povezavi med Gorico in Dunajem, ki da jo bo prežemal habsburški oziroma srednjeevropski duh. Zdaj, ugotavljajo pri časniku, je resničnost v pozitivnem smislu presegla domišljijo.

In če boste torej za dobrih 800 kilometrov poti od Gorice do Neaplja (dolžina je izmerjena za vožnjo po avtocesti) potrebovali slabih osem ur, bi v Sloveniji v skoraj istem času prišli iz Kopra v Mursko Soboto. Ta pot je dolga (po istih kriterijih kot zgoraj) 284 kilometrov, vmes je treba trikrat presedlati na nadomestni prevoz.

Kaj se dogaja z neposredno povezavo Ljubljana – Milano?

Konec lanskega decembra smo pisali o tem, da italijanske železnice preizkušajo možnost povezav s hitrim vlakom med Benetkami in Sežano, kar naj bi bil del priprav na redno povezavo med Ljubljano in Milanom. Ta naj bi zaživela letos, so tedaj optimistično pisali italijanski mediji. Pri Slovenskih železnicah so bili bolj previdni; odgovorili so, da je za napovedi o možnostih povezav še prezgodaj. Sveža pojasnila o tem, v kateri fazi je načrt, še čakamo.