Visokohitrostni vlaki razreda 106, ki jih je izdelal Talgo, že od samega začetka komercialnih storitev povzročajo glavobol podjetju Renfe Viajeros. Zadeve so prišle do vrha po incidentu v Madridu 5. avgusta, zaradi česar je operater ukrepal proti proizvajalcu, ki se že sooča z visoko globo zaradi zamude pri dobavi vlakov.
Prvi nevihtni oblaki na obzorju so prišli na dan, ko so letala 106 vstopila v komercialno uporabo, 21. maja. Prvi prevoz 106 iz Gijóna v Madrid je prispel v León ob 7.42 z dvemi minutami zamude, na krovu pa je bilo 362 potnikov. Še 96 se jih je vkrcalo v Leónu... nato pa so morali čakati 15 minut, medtem ko so preiskali vroč pest. Vlak se je nato moral ustaviti za 11 minut med Palencio in Valladolidom zaradi nedoločenega izpada električne energije. Madrid-Chamartín je bil na koncu dosežen z 21 minutno zamudo.
Prvi vlak proti severu med Madridom-Chamartín in Gijónom je imel tudi svoje težave tisto jutro, z dolgotrajnim postankom na odprtem podeželju v bližini Valladolida, kar je verjetno posledica težave s programsko opremo.
V težavah 21. maja je bil tudi prvi prevoz razreda 106 od Viga do Madrida, ki je utrpel nedoločeno okvaro v Ourenseju. Od tam do Ourense-San Francisca je moral 106 povleči Class 130 ali 730 Alvia. Skrivnostno je 106 nato oživel in je bilo razglašeno, da lahko še naprej uporablja lastna sredstva. Madrid-Chamartín je dosegel ob 15.47, 133 minut po načrtovanem času prihoda, 13.34. Tisto jutro so bile posledične zamude, ki so vplivale na vse hitre storitve v Galicijo in iz nje.
Težave z letali 106 so postale znane po vsem svetu, ko je Alex Sánchez, potnik, ki je potoval v Asturijo, na Twitter (X) naložil videoposnetek, ki prikazuje precejšnje premikanje, do katerega je prišlo pri hitrosti po prehodu vlaka skozi menjalnik tirnice južno od postaje León. Gibanje je bilo mogoče opisati le kot "zaskrbljujoče" in naj bi bilo primerljivo z letalsko turbulenco. Čudno je, da nihče od potnikov ali osebja ni uporabil zasilne zavore, saj je bilo videti, da se bo vlak iztiril ... Renfe je izjavil, da so omenjeni vlak nato umaknili iz prometa na pregled. Osebje na drugih vlakih 106 je prav tako poročalo o težavah zaradi grobe vožnje in vibracij.
Vrhunec je prišel vroče popoldne 5. avgusta, ko je letalo 106, ki je sestavljalo storitev AVLO iz Valèncie v Madrid-Chamartín, utrpelo izpad električne energije, ko se je približevalo slednji postaji. Ustavilo se je še v predoru, ki se vzpenja iz Madrida-Atocha, obtičalo je več kot dve uri. Zunanje temperature so bile visokih 30 ºC, medtem ko se je na vlaku, brez klimatske naprave, notranja temperatura dvignila na okoli 40 ºC. Potniki (na krovu jih je bilo 494) so morali razbiti okna, namenjena za izhod v sili, da bi zagotovili dotok svežega zraka.
Renfe se je opravičil vsem vpletenim in izjavil, da razmišlja o ukrepanju proti Talgu, tako v zvezi z incidenti, ki so vključevali gradbeno pogodbo, kot tistimi, ki so se zgodili zunaj obsega slednje. Jasno je, da je bil ugled operaterja, ki ponuja kakovostne storitve visoke hitrosti, oškodovan zaradi težav, do katerih je prišlo pri 106s, zato bo potrebna odškodnina.
Renfe je ob številnih priložnostih tako od uprave Talga kot od delničarjev proizvajalca zahteval rešitev za težave, ki so se pojavile pri 106s, pred in po dobavi, trenutno pa upravljavec pripravlja poročilo o zanesljivosti delovanja vlakov. Renfe navaja, da si "pridržuje pravico do kakršnih koli ukrepov, ki bi lahko bili potrebni za zaščito svojih pravic, svojega ugleda in pravic svojih potnikov".