PKP Intercity je zmagal na največjem razpisu za nove vagone v svoji zgodovini. Izvajalec je FPS Cegielski, ki naj bi dobavil 300 vagonov za več kot 4 milijarde PLN - z možnostjo dodatnih 150.
Razpis je trajal dolgo časa - PKP Intercity ga je napovedal konec leta 2022. Leto kasneje je prevoznik odprl ponudbi dveh proizvajalcev: H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowe iz Poznana in Newag iz Nowy Sącza. Prvo od teh podjetij je ponudilo najnižjo ceno v vseh sedmih nalogah in je bilo razglašeno za zmagovalca.
Vendar izvedba ni bila gotova - PKP Intercity je imel le 2.844.498.000,00 za osnovni red; Proračun je bil zato močno podcenjen. Zdaj je prevoznik pridobil korporativna soglasja za povečanje tega zneska na 4.238.580.000 PLN bruto. Zato je bila ponudba FPS sprejeta in ponudba oddana.
Prevoznik bo lahko uveljavljal pravico do izbire in naročil dodatnih 150 vagonov. Nato se bo znesek naročila povečal na 6.357.870.000,00 PLN bruto. Pravkar smo zmagali na največjem razpisu v zgodovini podjetja po številu vozil. Zahvaljujoč implementaciji tega naročila bomo v letu 2028 imeli vsaj 300 kočij različnih tipov, zasnovanih v novi zasnovi, ki nam bo omogočila, da potnikom ponudimo nov standard potovanja in še več ljudi spodbudimo k uporabi potovanj na dolge razdalje,« pravi Jarosław Oniszczuk, član uprave PKP Intercity.
Novi vagoni na vlakih srednjega dosega
V okviru razpisa bodo kupljene različne vrste vagonov. Po zaključku dobav bo pri osnovni možnosti železniški vozni park PKP Intercity obogaten z:
• 38 vagoni 1. razreda z ločenim delom brez oddelka;
• 40 avtomobilov 2. razreda;
• 80 neoddelčnih vozičkov 2. razreda;
• 38 avtomobilov 2. razreda s sedeži za invalide;
• 40 neoddelčnih vagonov 2. razreda s parkirnimi mesti za kolesa;
• 38 jedilnih avtomobilov;
• 26 dnevnih in nočnih vagonov, ki bodo zagotavljali udobno nočno potovanje.
V primeru uveljavljanja opcijske pravice, ki bo naročilo razširila na skupno 450 vagonov, se bo vsaka od zgoraj navedenih kategorij tirnih vozil razširila z dodatnimi enotami, s 13 na 40 enot. Novi vagoni bodo pospešili do 200 km/h.
S hitrostjo 200 km/h in odobritvijo
v tujini
– želimo, da se teh 300 sodobnih vagonov uporablja za upravljanje vlakov, ki vozijo v srednji kategoriji – ena od treh novih kategorij povezav, ki jih PKP Intercity načrtuje za začetek do leta 2030. Vlaki srednje kategorije bodo povezovali glavna strnjena naselja, ustavljali se bodo v manjših centrih in vozili v tujino," pojasnjuje Tomasz Gontarz, podpredsednik upravnega odbora PKP Intercity.