torek, 26. marec 2024

[AT-ÖBB] Prvi railjet 2 v potniški službi v Italiji

22. marca 2024 je ÖBB slovesno odprl servis za prvi railjet nove generacije. Novi vlak bo sprva vozil na relaciji Dunaj – Feldkirch. Brez lokomotive je devetvagonska NMU dolga okoli 240 m in ponuja 532 sedežev. Ima dva vagona prvega razreda s predeli poslovnega razreda, restavracijo s sedeži, štiri vagone drugega razreda (ekonomski razred), večnamensko vozilo ekonomskega razreda in prikolico za vožnjo v ekonomskem razredu. 



Railjet 2 je razvil in izdeluje Siemens Mobility na Dunaju in temelji na isti platformi, ki jo uporabljajo nove enote nightjet. ÖBB je leta 2018 prvotno naročil osem enot railjet 2 , decembra 2023 pa jih je naročil še 19 . 

Andreas Matthä, izvršni direktor ÖBB Holding: »Veseli nas, da širimo našo floto ÖBB za dolge razdalje s še 19 Railjeti nove generacije. Ljudje vse več potujejo in mnogi to raje počnejo z vlakom. Kot odgovor na ta razvoj, ki je koristen za okolje in podnebje, povečujemo število sodobnih vlakov. Z novo potovalno izkušnjo na prelazu Brenner lahko še povečamo priljubljenost te poti. Nova generacija Railjets ponuja našim potnikom resnično prvovrstno potovalno izkušnjo in dviguje udobje na železnici na novo raven.”

Potniki lahko glede na svoje želje izbirajo med sedeži: v kupejih, v vagonih odprtega tipa ali v dvignjenih sedežih z nekoliko višjimi sedeži. Potniki, ki imajo raje tišjo vožnjo, lahko sedijo v določenih tihih območjih, družine pa lahko uporabljajo družinska območja z mizami za igralne plošče. Sedežna naslonjala brez rež zagotavljajo večjo zasebnost med sedežnimi vrstami, tako da lahko potniki na primer nemoteno delajo na svojih prenosnih računalnikih. Storitev WiFi je na voljo v celotnem vlaku, jasen sistem obveščanja potnikov pa je na voljo na stropnih in drugih zaslonih.  

Udobje potnikov dodatno poveča koncept notranje osvetlitve, ki se samodejno prilagaja času dneva. Tako barvo svetlobe kot temperaturo predelkov je mogoče individualno nastaviti. Novi dvojni sedeži so opremljeni z zložljivimi sredinskimi nasloni za roke, kar jim omogoča pretvorbo v majhen kavč, če je na voljo prostor. Vsaka sedežna vrsta je opremljena tudi s tremi možnostmi polnjenja: vrata USB, brezžično polnjenje NFC in 230-voltno vtičnico. Prtljago lahko varno in nenadzorovano shranite v prostorih, do katerih dostopate prek NFC ali posameznih številčnih kod.  

Za potnike z omejeno mobilnostjo ima vlak tri prostore za invalidske vozičke in dostop brez ovir prek izjemno širokega vhoda na ravni perona v večnamenskem vagonu. V multifunkcionalnem avtomobilu je na voljo tudi prostor za shranjevanje smuči in snežnih desk ter šest mest za kolesa.