petek, 1. marec 2024

[ESP-ADIF] Adif nova diagnostika FLIRT začenja testiranja v Španiji

 Decembra 2019 je Adif konzorciju Stadler in MerMec podelil 74,4 milijona EUR vredno pogodbo za tri diagnostične vlake, dva EDMU za uporabo v omrežju tirne širine 1668 mm in enega EDMU širine 1435 mm za uporabo v omrežju za visoke hitrosti tirne širine 1435 mm. Vsi trije zmorejo doseči najvišjo hitrost 200 km/h na elektrificiranih progah in 175 km/h z dizelskim pogonom, pri čemer je dizelski glavni pogon nameščen v kratkem ločenem modulu. 



Vsi so opremljeni z ASFA Digital, vgrajenim ETCS Level 2, GSM-R in WiFi. Poleg diagnostičnih dejavnosti (merjenje geometrije tira in vozne mreže) so opremljeni tudi s sredstvi zaznavanja razdalj pri različnih hitrostih ter optičnimi sredstvi za ovrednotenje vozne mreže, točkovanja in pozicioniranja transponderjev.

Prvi vlak 162-010 je v testni center VUZ Velim prispel februarja 2023 . Julija je tja prispel tudi 162-011, ki sta bila testirana tudi večkrat. Obe enoti sta se vrnili na Poljsko 31. avgusta 2023. Enota 162-012 je bila opažena, ko je 14. februarja 2024 šla skozi San Cristóbal v južnem predmestju Madrida, vlečena z elektrodizelsko lokomotivo Bitrac 601.001. To je bil del premikanja vlaka proti glavni progi Barcelona–València, kjer se bo kmalu začelo testiranje avtorizacije. 

27. februarja 2024 sta Adif in Stadler objavila, da sta začela avtorizacijsko testiranje 162-012. Preizkusne vožnje potekajo ponoči med Alcalá de Chivert in L'Aldea na osrednjem delu proge València–Barcelona (prihodnji sredozemski koridor, ki je trenutno dvotirni). Trenutni poudarek je na učinkovitosti zaviranja in pospeševanja ter oceni drugih lastnosti vleke. Gradnja vlakov je potekala v Stadlerjevih poljskih tovarnah v Siedlcah, kjer se druga dva zdaj pripravljata za dostavo v Španijo.

Adif ima zdaj naročeno floto šestih diagnostičnih vlakov za uporabo v običajnih in hitrih omrežjih. Poleg teh treh, ki jih je dobavil Stadler, obstajata še dva, namenjena omrežju visokih hitrosti, ki ju je zgradil Talgo, in tretji, prav tako za uporabo pri visokih hitrostih, ki ga je spremenil CAF iz prototipa Oaris EMU. Skupaj predstavljajo naložbo v vrednosti 68,3 milijona evrov.

Nadaljnjih 300 milijonov EUR se vlaga v nakup 43 novih dizelskih lokomotiv od Stadlerja za reševalne in vzdrževalne dejavnosti, vključno z vleko vzdrževalnih in gradbenih tovorov z vlečnimi tovori do 600 ton. 28 od teh lokomotiv razreda 336 EUROLIGHT bo namenjenih 1.435 mm omrežju za visoke hitrosti in bo zmoglo največjo hitrost 160 km/h. 

Doslej jih je bilo dostavljenih 22, ki so bili odobreni za uporabo. Trenutno poteka usposabljanje voznikov, v obratovanju pa bodo predani čez leto dni. Preostalih šest se še gradi.

Ostalih 15 lokomotiv, od tega jih bo 12 tirnih 1.668 mm, največja hitrost 160 km/h, tri pa na tirnih omrežjih 1.000 mm; ti bodo imeli največjo hitrost 70 km/h.