torek, 6. februar 2024

[USA] Kalifornija: notranjost hitrega vlaka, podobna letalu

 Kalifornija izbere ponudnika hitrih vlakov in se odloči za notranje rešitve po meri. Ali bodo potniki imeli radi poslovne sedeže, kot so "zapredki"? Kako ocenjujete strankin pristop k izbiri notranjosti?



Sredi januarja je kalifornijska uprava za železnice za visoke hitrosti (CHSR) predstavila ožji seznam potencialnih ponudnikov vlakov za železniške proge za visoke hitrosti. Siemens in Alstom sta bila na seznamu. Sprva naj bi v ZDA dostavili dva vlaka, ki se bosta uporabljala za testne vožnje. Naslednji, verjetno štirje vlaki, bi morali biti ustvarjeni v ZDA. Naročilo bo v prihodnosti verjetno razširjeno, da bo vključevalo ciljno število vlakov. Dobavitelja vlakov bi morali poznati pred koncem tega leta.

Ta pospešitev dela je posledica pridobitve zvezne donacije v višini 3,1 milijarde dolarjev decembra 2023 v skladu z zakonom o naložbah v infrastrukturo in delovna mesta, ki ga je sprejela Bidnova administracija.

Izvajalec bo moral opraviti tudi potrebne preskuse in pridobiti ustrezna dovoljenja. Pogodba bo zajemala tudi vzdrževanje dobavljenih delov za 30 let skupaj z dobavo rezervnih delov. Ampak to še ni vse. CHSR jemlje notranjo zasnovo in kakovost novih vlakov zelo resno. Pripravljene so bile grafike, ki prikazujejo, katere rešitve bodo najprimernejše in v katero smer naj gredo predlogi proizvajalcev. Vendar pa teh projektov ne moremo obravnavati kot končne rešitve – so le smernice!

Skladišča ne bodo vključevala le prostora za kolesa in restavracije ali bara, temveč tudi prostore za sprostitev in igro otrok. Glede na potovalni razred se upoštevajo različne različice sedežev. V najnižjem potovalnem razredu (Flex) se upošteva ureditev 2+3 v različicah s sedeži, obrnjenimi drug proti drugemu, in mizo med njimi ter v tradicionalni ureditvi z odpiralnimi mizami v naslonjalih sedežev spredaj. V razredu Comfort vidimo večje sedeže v razporeditvi 2+2 z zelo obsežnimi vzglavniki za več zasebnosti.

Najbolj zanimivi pa so predlogi v dveh najvišjih razredih, ki se jasno nanašajo na rešitve, znane iz letalstva. Tako imamo jasno ločene sedeže v razredu Premium z visokimi stenami in zasebnim prostorom za prtljago ter dvema mizama – poleg sedeža in zložljive mize za delo.

Popolna novost so "zapredki", ki omogočajo skoraj popolno ločitev od drugih potnikov zaradi posebne zavese. V tem primeru imamo manj prostora kot na sedežih Premium, vendar daleč največ zasebnosti.






Zanimivo je tudi, da se je CHSR v okviru priprav na izbiro notranjosti odločil pripraviti model notranjosti vozila. Ne odraža natančne postavitve, vendar vam omogoča, da enostavno ocenite način uporabe prostora in nove rešitve - morda bi bil ta pristop vreden uporabe tudi na Poljskem?