22. januarja 2024 je na VUZ Velim prispel Pendolino 680.004, ki je bil prvi v svojem razredu opremljen z ETCS OBU. Teste izvaja ČD - Telematika, ki je aprila 2022 dobila naročilo za nadgradnjo ETCS takratnih sedmih Pendolinov.
Beseda "potem" spominja na žalostno dejstvo, da je bila nedolgo zatem, 27. junija, enota 680.006 poškodovana v trčenju z lokomotivo ČD Cargo 742.254 v Bohumínu na začetku vožnje storitve SuperCity 516, tako da sta sprednja vagona so bili odpovedani, zaradi česar je število operativnih Pendolinov padlo na šest, preostali avtomobili od 680.006 pa služijo kot rezerva. Zaradi dolžine vlaka bosta na vsaki enoti nameščena dva ETCS kompleta, kar pomeni tudi dva EVC (Europen Vital Computer), dva češka tipa LS06 ATP, dve pravni snemalni enoti Teloc itd.
Nadgradnja prototipa na 680.004 je bila izvedena v depoju Praha Jih (jug), kjer so se dela začela 6. septembra 2023. Serijske namestitve bo izvedlo ČMŽO - elektronika v Hranicah na Moravě, preizkusi zagona pa bodo opravljeni v Praha.
Dobavitelj ETCS OBU je Alstom, ki je izdelal Class 680s v svoji tovarni Savigliano. Uporabljeni izdelek Atlas je prilagojen za različico 3.6.0, katere namestitev je enostavnejša od drugih naknadnih vgradenj, ker so bili Pendolino že tovarniško zasnovani za vgradnjo ETCS (njegove prejšnje različice), vendar ta takrat ni bil nameščen.
Po drugi strani pa se bo treba ukvarjati z zahtevami, ki jih pri drugih vozilih ni, npr. zaradi nagibanja karoserije je treba natančno vzdrževati težišče vozila, kar zahteva skrbno namestitev novih komponent ETCS, da se upošteva učinek njihove teže.
Zato bo za doseganje največje hitrosti do 200 km/h zadostovala 'samo' namestitev, testiranje in odobritev vgrajenega sistema ETCS. Cilj je, da rekonstrukcija OBU-jev ETCS ne bi trajala več kot dva termina, saj je za serijsko vgradnjo predvidena izločitev dveh enot (natančneje 2 + 2 + 1 + poškodovanih 680.006), kar bo pomenilo uvedbo drugi vlaki.
680.004 bo na krožku VUZ testiran do 13. februarja. Nato bo 15. februarja izvedena poskusna vožnja na železniškem omrežju Správa na odseku Cerhenice – Havlíčkův Brod in nazaj, to je pod obema (3 + 25 kV) napetostima in v vsako smer vožnje.
Temu bo sledilo testno delovanje v načinu izklopa, to je z ETCS OBU v izolaciji. Testi ESC (ETCS System Compatibility) so načrtovani konec maja. Prehod na vklopni način je predviden v tretjem četrtletju letošnjega leta.
Medtem se bodo konec februarja začele serijske namestitve ETCS na vozilu. Namen je, da bo do konca leta 2024 v načinu vklopa pet enot, to je 680.004 in še štiri naknadno vgrajene enote. Zadnja enota in en sprednji vagon od poškodovanega 680.006 naj bi bila dokončana v prvem četrtletju leta 2025. Ta hiter napredek dela je omogočil močna zavzetost vseh udeležencev.
Enote razreda 680 so bile na Češkem odobrene za 200 km/h od začetka rednega obratovanja decembra 2005 (njihova največja konstrukcijsko določena hitrost je 230 km/h), trenutni LS90 ATP pa dovoljuje le največjo hitrost 160 km. /h