četrtek, 8. februar 2024

[SAR-Stadler] Stadler bo Savdski Arabiji dobavil medkrajevne vlake naslednje generacije

 5. februarja 2024 sta železnici Savdske Arabije (SAR) in Stadler podpisali pogodbi za dobavo in vzdrževanje potniških vlakov naslednje generacije za delovanje v rastočem omrežju v Kraljevini Savdski Arabiji. S temi mejnimi pogodbami SAR naredi naslednji korak k razvoju njihovega železniškega delovanja po VIZIJI 2030.



Dobavna pogodba je sestavljena iz osnovne pogodbe za 10 enot z možnostjo nakupa dodatnih 10 enot. Pogodba o vzdrževanju zagotavlja popolno podporo vzdrževanju in rezervne dele za obdobje 10 let z možnostjo podaljšanja na dodatnih 10 vlakovnih garnitur za 10 let. Vrednost obeh osnovnih pogodb je cca. 600 milijonov CHF.

Pogodba sledi mednarodnemu razpisnemu postopku SAR leta 2022, izboru Stadlerja kot prednostnega ponudnika SAR leta 2023 in obsežnemu pogajalskemu procesu. Ta pogodba je prva za Stadler v GCC regiji. Vendar pa ima Stadler z dvema velikima pogodbama v regiji Bližnjega vzhoda in Afrike precejšnje izkušnje s projektiranjem za ustrezne podnebne in okoljske pogoje. 

Novi vlaki bodo oblikovani v skladu z najnovejšimi evropskimi in mednarodnimi standardi, hkrati pa bodo opremljeni posebej za podnebne in okoljske razmere v Savdski Arabiji. Enote v dolžini okoli 175 m bodo sestavljene iz dveh motornih končnih vagonov z dizel-električnim prenosom moči in petih vmesnih vagonov, s kapaciteto okoli 320 potnikov.

Zasnova končnih vagonov izhaja iz hitrih vlakov SMILE (ki jih SBB imenuje Giruno), kar nakazuje, da bi lahko bila največja hitrost 200 km/h, podobno kot prej dobavljeni vlaki CAF SAR. Stadler nam je povedal, da bodo imeli vlaki moč 6.000 kW, dobave pa se bodo začele od leta 2028 do približno 2029/30.

Njegova ekscelenca, minister za promet in logistične storitve, predsednik upravnega odbora Saudi Arabia Railways (SAR), inženir Saleh bin Nasser Al-Jasser, je pojasnil, da je nakup teh vlakov odgovor na naraščajoče povpraševanje po East Train. potniške storitve, saj bodo nove enote prispevale k podvojitvi letne zmogljivosti vzhodnih vlakov, da bi dosegli več kot 3,8 milijona potnikov letno in zagotovili neposredna potovanja iz Riada v Dammam (hitra storitev), da bi zadovoljili naraščajoče povpraševanje.

Druga fotografija od leve proti desni: Peter Spuhler, izvršni predsednik Stadlerja, Guy Parmelin, švicarski zvezni svetnik, SE Saleh bin Nasser Al-Jasser, minister za promet in logistične storitve Savdske Arabije, in predsednik uprave SAR und Dr. Bashar bin Khaled Al-Malik, izvršni direktor SAR.