Državni norveški prevoznik Norske Tog išče dobavitelja stotih izjemno inovativnih vlakov. Upravljavec ne navaja, ali želi prejeti vagone z lokomotivami, potisnimi garniturami ali več enotami. Pomembna sta udobje bodočih potnikov in enostavnost nadaljnjega delovanja. Prikazane so bile vizualizacije koncepta notranjosti vagonov.
Po poročanju Railway Journala je Norske Tog zagotovil ožji izbor dobaviteljev, ki so še v igri v ponudbi za dobavo do 100 vlakov. Na njem so Alstom, CAF, Stadler in Talgo. Osnovno naročilo zagotavlja, da bodo Norvežani naročili najmanj 17 kompletov za najvišji znesek 910 milijonov dolarjev.
Cilj razpisa je izbrati dobavitelja standardiziranih vlakov velike zmogljivosti in dolžine 220 metrov, katerih notranjo zasnovo je možno spreminjati glede na nalogo, ki jo bo opravljal. Biti morajo čim bolj univerzalni. Od 17 vozil, ki bodo zagotovo naročena, bo 14 spalnih predelov, ki jih bo mogoče hitro spremeniti v sedežne, na voljo bodo tudi spalniki, otroški predalčki in šank. Konfiguracija preostalih treh bo dogovorjena ob podpisu dobavne pogodbe.
Vlaki so v nekaterih konfiguracijah zasnovani za vožnjo po neelektrificiranih progah, na primer od Trondheima do Boda. Norske Tog pa potencialnim dobaviteljem ne nalaga, ali naj se s tem spopadejo s pomočjo dizelskih motorjev ali se odločijo za baterije, čeprav se bodo spodbujale ekološke rešitve.
Izbrane štiri dobave imajo čas do konca aprila, da razjasnijo svoje ponudbe in njihovo vrednotenje. Izbor podjetja, ki bo revolucioniral Norveško, je predviden za konec leta 2022. Leta 2025 bi Norske Tog želel prejeti prve vlake na testiranje in jih leta 2016 pričeti voziti s potniki. Nova serija vlakov, ki je že dobila ime serija 79, naj bi nadomestila številne različne tipe vozil, ki se uporabljajo na severu, vključno z vlaki, sestavljenimi iz starih lokomotiv Di4, ki jih je izdelal Henschl v 80. letih in celo starejši avtomobili B5 in B7.
Norveške železnice so v zadnjih tednih objavile izbiro zmagovalca na razpisu za 30 električnih večnamenskih enot