Vlak iz Beograda prek Zagreba v Ljubljano bo po daljšem premoru od pomladi letos spet začel voziti, je povedal dekan Prometne fakultete v Beogradu Nebojša Bojović.
Gre za progo Beograd - Šid - Vinkovci - Zagreb - Dobava - Ljubljana, vlaki pa bi vozili trikrat ali štirikrat na teden, z nočno linijo, ki ustreza poslovnežem, ki potujejo v Slovenijo, je Bojović povedal za današnjo številko Večernjih novosti.
Cena vozovnice je približno 20 evrov v eno smer, in kot je dejal Bojović, bi na začetku šlo za pilotsko progo, ki bi postala stalna, za kar obstaja potrebna železniška infrastruktura, pa tudi interes potnikov, je je potrebno le izboljšati tehnično stanje železnice od Rume do Šida, da bi povečali hitrost vlakov.
»V evropskem voznem redu že obstaja trasa, le aktivirati jo je treba. Vsak drugi vikend v decembru se sestavi nov evropski vozni red. "Za gibanje vlakov iz Beograda v Ljubljano je potreben čas," je dejal Bojović.
V projekt sodelujejo funkcionarji srbskih železnic, izvedenih je bilo več srečanj s kolegi iz sosednjih držav. V delo se bodo za hitrejšo realizacijo vključili tudi evropski inštituti, ki se ukvarjajo z železnico in prometom.
"Upamo, da bo v prvem četrtletju 2022 vzpostavljena ena linija do Ljubljane, kasneje do Beljaka v Avstriji, do sredine leta pa še ena," je dejal Bojović.
Dodal je, da sta v letu 2023 na isti progi predvideni še dve dnevni liniji, ena s podaljškom iz Ljubljane proti Zürichu, druga pa v Ljubljano kot poslovni vlak.
Ocenil je, da bo "eleganca potovanja, ki jo zagotavlja železnica", pritegnila nekatere potnike, ki so zdaj prisiljeni uporabljati lasten, avtobusni ali letalski prevoz, kot je dodal, pa je predvideno "izposojanje" kompletov, čeprav so domači. da se lahko zapelje v Ljubljano.
"Verjetno je dobro najeti vsaj dva kompleta, ki se lahko napajata iz dveh različnih virov energije, da se izognemo zamenjavi lokomotiv zaradi prehoda na enosmerni tok v Sloveniji," je pojasnil Bojović in opozoril, da zamenjava lokomotiv otežuje situacijo in preprečuje. jih pred uporabo.novi vlaki v srbskem železniškem parku.
Bojović je poudaril, da je moč železnice v gospodarstvu in ekologiji, in dodal, da je v Nemčiji že več kot 20 odstotkov prometa po železnici, evropski načrt pa je, da bi ga do leta 2050 povečali na 55 odstotkov celotnega prometa. .