Pesa sprejema izziv razvoja hitrega vlaka, - je ob predstavitvi strategije podjetja potrdil predsednik Pese Krzysztof Zdziarski.
Ta teden je proizvajalec tirnih vozil iz Bydgoszcza predstavil novo strategijo za prihodnja leta . Proizvajalec med drugim razvija nova linija za potniške vlake Regio 160 . Pripravlja implementacijo vodikovih tehnologij, dolgoročno pa tudi hitrih železnic.
250 km/h znotraj dosega Pesa
- Tehnološka razdalja, ki so jo prehodili prvi projektanti hitrih vlakov, je bila veliko večja od tiste, s katero se soočamo. Analizirali smo potrebne tehnologije in jih razdelili na štiri stopnje - od A do D, kjer je A že hitra tehnologija. Izkazalo se je, da imamo stopnjo C le v dveh vidikih - lahka karoserija in vozički. Zato zdaj veliko dela namenjamo konstrukciji lupine, kasneje pa najverjetneje tudi aluminijasti konstrukciji. Vendar to ni nedosegljiva tehnologija, pojasnjuje predsednik Zdziarski.
Kot dodaja, je podobno z otroškimi vozički. - Med testi je naš Dart vozil s hitrostjo več kot 200 km / h in se odlično obnašal. To hitrost dosegajo tudi dizelska kontrolna vozila, ki jih dostavimo v Rusijo. Ne pogrešamo toliko, sploh do hitrosti 250 km/h; marsikje smo na stopnji B – samo zato, ker do zdaj ni bilo treba vstopiti v stopnjo A – ker na Poljskem še ni bilo takšnih naročil – pojasnjuje.
Pesa bo zagotovila vlake za CPK?
Pesa namerava pri razvoju vozila uporabiti znanje izkušenejših udeležencev na trgu. - Nihče ne bo izumil kolesa, imamo analizo manjkajočih tehnologij in jih bomo dosledno dopolnjevali - pravi Jacek Konop, član tehničnega sveta Pesa. - Vsi naši potencialni dobavitelji komponent že dobavljajo naprave za hitra vozila - dodaja predsednik Zdziarski.
Pesa potrjuje zanimanje za dobavo vlakov, ki bodo služili načrtovanemu omrežju t.i CPK napere - 1,5 tisoč. km novih železniških prog, ki jih večinoma poganja nova (za Poljsko) napetost 25 kV AC in prilagojena hitrosti 250 km/h. - Zagotovo se bomo držali rokov, določenih v projektu CPK. Še pomembneje pa je, da v naš portfelj vključujemo visokohitrostno platformo, ne le v smislu Poljske, saj je veliko držav, ki kupujejo taka vozila - pravi predsednik Zdziarski. Pesa ne izključuje vlakov s hitrostjo 300 km/h ali celo 350 km/h pozneje, a to trenutno ni prioriteta.
Ali potrebujete še hitre vlake na Poljskem?
Jacek Konop poudarja, da so predpostavke t.i CPK napere govorijo o hitrosti 250 km/h . In to je po njegovem mnenju popolnoma upravičeno. - Ko se uporablja optimalno, zelo hitro vozilo pospeši do 350 km/h in se še naprej vozi z relativno majhnim dodajanjem energije. Poljsko naseljeno omrežje je tako oblikovano, da ne bomo našli veliko odsekov, kjer bi lahko dolgo vzdrževali to hitrost – po največ treh urah bomo prispeli do meje, na poti pa je veliko mest, kjer se moramo ustaviti. - razlaga.
- Ključno je torej povečati povprečno hitrost vožnje, visoka pospeševalna rampa pa zagotovo ni atribut vozil s hitrostjo 350 km/h - pojasnjuje član uprave Pesa. Zato po njegovem mnenju razmeroma pogosto postavljena postajališča na Poljskem vnaprej določajo uporabo hitrosti 250 km/h s potrebno učinkovito rekuperacijo zavorne energije. Proizvajalec se bo osredotočil na takšne rešitve.
Pesa bo zagotovila vlake za CPK?
Pesa namerava pri razvoju vozila uporabiti znanje izkušenejših udeležencev na trgu. - Nihče ne bo izumil kolesa, imamo analizo manjkajočih tehnologij in jih bomo dosledno dopolnjevali - pravi Jacek Konop, član tehničnega sveta Pesa. - Vsi naši potencialni dobavitelji komponent že dobavljajo naprave za hitra vozila - dodaja predsednik Zdziarski.
Pesa potrjuje zanimanje za dobavo vlakov, ki bodo služili načrtovanemu omrežju t.i CPK napere - 1,5 tisoč. km novih železniških prog, ki jih večinoma poganja nova (za Poljsko) napetost 25 kV AC in prilagojena hitrosti 250 km/h. - Zagotovo se bomo držali rokov, določenih v projektu CPK. Še pomembneje pa je, da v naš portfelj vključujemo visokohitrostno platformo, ne le v smislu Poljske, saj je veliko držav, ki kupujejo taka vozila - pravi predsednik Zdziarski. Pesa ne izključuje vlakov s hitrostjo 300 km/h ali celo 350 km/h pozneje, a to trenutno ni prioriteta.
Ali potrebujete še hitre vlake na Poljskem?
Jacek Konop poudarja, da so predpostavke t.i CPK napere govorijo o hitrosti 250 km/h . In to je po njegovem mnenju popolnoma upravičeno. - Ko se uporablja optimalno, zelo hitro vozilo pospeši do 350 km/h in se še naprej vozi z relativno majhnim dodajanjem energije. Poljsko naseljeno omrežje je tako oblikovano, da ne bomo našli veliko odsekov, kjer bi lahko dolgo vzdrževali to hitrost – po največ treh urah bomo prispeli do meje, na poti pa je veliko mest, kjer se moramo ustaviti. - razlaga.
- Ključno je torej povečati povprečno hitrost vožnje, visoka pospeševalna rampa pa zagotovo ni atribut vozil s hitrostjo 350 km/h - pojasnjuje član uprave Pesa. Zato po njegovem mnenju razmeroma pogosto postavljena postajališča na Poljskem vnaprej določajo uporabo hitrosti 250 km/h s potrebno učinkovito rekuperacijo zavorne energije. Proizvajalec se bo osredotočil na takšne rešitve.