sreda, 10. november 2021

[SLO-SŽ] Flirt4 & Kiss160 & Flirt Dizel

 Drugi Stadlerjev eksponat in drugi dvonadstropni vlak na TRAKO je bil trivagonski KISS za SŽ. To je prispelo iz tovarne Siedlce, kjer se ti EMU razreda 313/318 pripravljajo na testne vožnje na tirih 1.435 mm po prihodu iz Minska. Natančneje, šlo je za 313-017/018, deveto od desetih enot, ki so jih Slovenske železnice od Stadlerja naročile aprila 2018, skupaj z 11 električnimi in 5 dizelskimi FLIRT-i.



Dva od slovenskih KISS sta obiskala tudi Češko: 313-005/006 je bil testiran v testnem centru VUZ Velim aprila 2021, 313-007/008 pa od septembra. S prvim so se testne vožnje v Sloveniji začele 26. maja 2021, slednji se je iz Velima vrnil na Poljsko 7. oktobra 2021. Oktobra je bil v Minsku končan zadnji KISS 313-019/020 in 25. mesec je prispel v Siedlce.

V Sloveniji je v postopku homologacije pri AŽP (Javna agencija za železniški promet Republike Slovenije, Javna agencija Republike Slovenije za železniški promet, s sedežem v Mariboru) in bo predvidoma pridobljena pred uveljavitvijo novega voznega reda, tako da bo redni prevoz z razredom 313/318 bi se lahko začela 13. decembra 2021. Do takrat naj bi preostale KISS-e prepeljali v Slovenijo (trenutno jih je v državi šest) in bodo uporabljeni na relaciji Ljubljana – Dobova, Ljubljana – Jesenice , proge Zidani Most - Šentilj, Pragersko - Hodoš, Ljubljana - Sežana, Divača - Koper in Pivka - Ilirska Bistrica.



V zvezi z DMU razreda 610/615 FLIRT, od katerih je prvi začel potniški promet junija 2021, ima SŽ že vseh pet v svoji floti. Enako je z enajstimi EMU razreda 510/515 FLIRT, od katerih je prvi začel potniški promet 4. julija 2021: v Slovenijo so bili dostavljeni med septembrom 2020 in junijem 2021. Proizvodnja vlakov iz opcije, ki je bila potrjena l. maja 2019, je zdaj v teku in vključuje še 10 FLIRT EMU (končna montaža v Stadler Minsk) in 16 FLIRT DMU (končna montaža v Stadler Siedlce).

Slovenske železnice upravljajo približno 1200 km dolgo omrežje in so v zadnjem letu pred covidom prepeljale okoli 14 milijonov potnikov. Operater si zdaj prizadeva povečati število potnikov na 22 milijonov letno do leta 2030. Poleg povečanja števila domačih storitev so načrtovane tudi nove mednarodne storitve z destinacijami, kot so Beljak, Gradec, Zagreb in Reka.