24. junija bo v Sloveniji večkratna enota EN57, ki jo Pafawag v to državo izvaža od leta 1964, krenila na zadnji predvideni tečaj.
Jugoslavija je bila edina država, kamor je Pafawagu iz Vroclava uspelo izvoziti (40 enot, zadnja serija je prispela tja leta 1975), dvojne električne večnamenske enote, podobne EN57 in EN71, priljubljene na poljskih tirih. Uporabljali so jih za servisiranje sveže elektrificiranih vodov v lokalnem prometu. Niso bili moderni niti posebej udobni, vendar so bili poceni za uporabo in enostavni za popravilo. Vzdevek "Gomułka" so dobili po Władysławu Gomułki, ki je bil v času dokončanja prodaje prvi sekretar poljske Združene delavske stranke.
Po razpadu Jugoslavije so nekateri ostali na Hrvaškem, nekateri pa v Sloveniji. V slednji državi sta bili pred dvema letoma v prometu dve vozili, zdaj je le eno. Prihaja iz serije štirih avtomobilov 315, ki je bližje EN71. Zadnji dan teka naj bi bil danes (24. junija). Slovenski otroci in mladostniki jutri začenjajo počitnice, zato zaradi nekoliko omejenega voznega reda ne bodo več potrebni. Slovenske železnice pa zadnji dan junija prehajajo na komunikacijski sistem GSM-R in sodobnih sprejemnikov v zelo starih vozilih ni bilo smisla nameščati. Uradno pa lahko serija 315 v Sloveniji deluje do 30. junija.
V tolažbo lahko dodamo, da tudi na Poljskem, v tovarni Stadler v Siedlcah, nastajajo nasledniki Gomułke. Tu smo obširno pisali o dobavah Flirtov in poljubov .
Za zdaj še ni znano, ali se bodo Slovenci odločili, da bodo EMU serijo 315. obdržali, vendar je znano, da bodo poljski tiri EN57 in njihovi izpeljanki še zelo dolgo obratovali. Najstarejši EN57 na Poljskem je star 58 let in z njim se lahko vozite po mazovijskih progah. V prometu je še vedno skoraj 50 tovrstnih nesodobnih vozil , predvsem v Polregiu.
Po razpadu Jugoslavije so nekateri ostali na Hrvaškem, nekateri pa v Sloveniji. V slednji državi sta bili pred dvema letoma v prometu dve vozili, zdaj je le eno. Prihaja iz serije štirih avtomobilov 315, ki je bližje EN71. Zadnji dan teka naj bi bil danes (24. junija). Slovenski otroci in mladostniki jutri začenjajo počitnice, zato zaradi nekoliko omejenega voznega reda ne bodo več potrebni. Slovenske železnice pa zadnji dan junija prehajajo na komunikacijski sistem GSM-R in sodobnih sprejemnikov v zelo starih vozilih ni bilo smisla nameščati. Uradno pa lahko serija 315 v Sloveniji deluje do 30. junija.
V tolažbo lahko dodamo, da tudi na Poljskem, v tovarni Stadler v Siedlcah, nastajajo nasledniki Gomułke. Tu smo obširno pisali o dobavah Flirtov in poljubov .
Za zdaj še ni znano, ali se bodo Slovenci odločili, da bodo EMU serijo 315. obdržali, vendar je znano, da bodo poljski tiri EN57 in njihovi izpeljanki še zelo dolgo obratovali. Najstarejši EN57 na Poljskem je star 58 let in z njim se lahko vozite po mazovijskih progah. V prometu je še vedno skoraj 50 tovrstnih nesodobnih vozil , predvsem v Polregiu.