petek, 06. maj 2016

[ TR - TCDD ] Dolga pot do turškega odprtju trga

Pritrdilni ambicije en dan, da pristopi k Evropski uniji in igrajo lahko pomembno vlogo pri vseevropskem tranzitnega tovornega prometa, Turčija ima že vrsto let prizadeva za liberalizacijo svoj železniškega trga na splošno v skladu s politiko EU. je bil dosežen določen napredek, vendar veliko bolj zakonodajo je treba še sprejeti, in časovni okviri za odpravo TCDD monopol še vedno nejasna.



Odločitev za reformo upravljanja in strukturo železnic Turčije je močno vplivala na željo, da bi ohranili državo v koraku z železniško politiko EU. Dejansko predlogi razdružiti stanje železniške TCDD so bili na dnevnem redu vlade že več kot desetletje, saj so zakonodajni predlogi o organizaciji železniškega sektorja izda nazaj v februarju 2005.

Po osmih letih dela, je bila formalno odlok liberalizacijo železniškega sektorja, izdan maja 2013, z namenom, da se konča monopol sedanjega TCDD in uvedbo "konkurenčno in pregledno okolje trga". To pa je bil namenjen za spodbujanje sprejema železniškega prevoza potnikov in tovornih špediterje z optimizacijo prevoznine in tarife in izboljšanje kakovosti storitev. Hkrati se je vlada zavezala, da bo obsežen program izgradnje infrastrukture in železniške obnove, v okviru osrednjega načrta, sprejetega leta 2010, da bi videli več kot 4 000 km novo linijo do leta 2023, stoletnice turške republike zgrajena skupaj glavni program dvojno sledenje, elektrifikacije in resignalling obstoječih prog.

Pomemben napredek je bil nedvomno pripravilo v procesu liberalizacije. Prvi zakon izrecno ukvarjajo z razvezavo železnice je prišel leta 2011 z Uredbo o upravnem strukture in dolžnostih ministrstva za promet, pomorstvo in sporočila. To ustanovil Generalni direktorat za železnice, ki je zadolžena dali pošten, nediskriminatoren in trajnostne konkurence. Več nadaljnji predpisi so bili minilo podpirati uresničitev teh ciljev. Predpisi zdaj v pokrovu sile:

Železniški dostop do infrastrukture, vključno z določitvijo pristojbin za dostop, dodeljevanju vlakovnih poti in upravljanje zmogljivosti.
Registracija železniških vozil.
Homologacije vozil in večjih komponent.
Varnost, ki zajema odgovornosti upravljavcev železniške in zagotavlja razvoj, izboljšanje, spremljanje in revizijo varnostnih postopkov v celotni industriji.
Prevoz nevarnih snovi.
Poleg tega zakonodaja izdala do sedaj predvideva vzpostavitev subjekta, znano kot TCDD Tasimacilik, ki bi po enoletnem obdobju mobilizacije, prevzela voznega parka, osebja in drugih sredstev obstoječe državne železnice. Vendar TCDD Tasimacilik še vedno pridejo v bitje, čeprav vladni viri kažejo, to se pričakuje, da v najkrajšem možnem naslednjem mesecu zgodilo. Financiranje investicije in dolga za novi subjekt, ki bi jih izvaja vlada za začetno obdobje petih let.

Koraki še čaka
Medtem ko so bili uvedeni ukrepi do sedaj nedvomno prinesel liberalizacijo turškega trga železniških nekaj korakov bližje, se vlada še vedno deluje na več naslednjih delov zakonodaje. Ti vključujejo predpise, na naslednjih področjih politike:

Delovanje družbeno zaželene potniški promet, kjer stroški ne morejo kriti operater zaradi prevladujočih tržnih pogojih.
Pogoji za vstop na trg, uskladitvijo z načeli finančno stanje, poklicne kvalifikacije in železniške strokovnega znanja. Ta pravila bi se uporabljala za upravljavci infrastrukture, vlakov, upravljavci terminalov in postaj, logističnih podjetij in drugih udeležencev v stiku z nacionalnim omrežjem.
Osebje na vlakih in vozniki s poudarkom na kvalifikacijah, zdravstvenih zahtev in drugih sposobnostih in dovoljenjih, ki mora posadka imajo.
Železniška izobraževanje, ki zajema ureditev in izdajo dovoljenj za usposabljanje in centrov za preverjanje.
"Varnostni kritične misije", ki opisuje dokumentacijo in licenčne pogoje, ki veljajo za operativni in upravljanje prometa osebja, vključno s kontrolnim centrom ekip in dispečerjev.
Preverjanje in skladnost železniške infrastrukture in vozil z ustreznimi standardi.
Vodenje, upravljanje in nadzor železniške infrastrukturne zmogljivosti.
pravice potnikov, in obveznosti, ki se uporabljajo za usposabljanje operaterjev.
Ni dvoma, da je odpiranje trga zapleten in dolgotrajen proces, vendar pa se obnavlja optimizem med različnimi akterji v sektorju železniškega prometa, da se lahko dosežejo. Medtem ko natančni roki, je še vedno težko napovedati, se zdi verjetno, da bodo prve nove udeležence popeljal do skladb v Turčiji pred koncem desetletja zelo najkasneje.