Izbor izvajalca revizije projekta drugi železniški tir Koper-Divača se bo očitno nekoliko zavlekel. Ministrstvo za infrastrukturo je sicer med petimi prispelimi ponudbami na razpis že izbralo izvajalca, a je od enega od neizbranih ponudnikov dobilo zahtevek za revizijo. O izboru bo tako zdaj presojala Državna revizijska komisija.
LJUBLJANA > Koga od petih ponudnikov, ki so se odzvali na razpis za preveritev ocenjene vrednosti ter vse možne racionalizacije in optimizacije za projekt drugega tira, je direkcija za infrastrukturo izbrala, na ministrstvu niso navedli.
Kot so pojasnili, so danes sprejeli odločitev o revizijskem zahtevku, s čimer se je končal predrevizijski postopek. Dodali so, da odločitev o oddaji javnega naročila z uveljavljanjem pravnega varstva s strani neizbranega ponudnika ni postala pravnomočna, zato naročnik z nobenim izmed ponudnikov ni sklenil pogodbe.
O izboru bo odločala Državna revizijska komisija
Če postopek za revizijo ne bi bil sprožen, bi lahko direkcija za infrastrukturo z izbranim ponudnikom že v prihodnjem tednu podpisala pogodbo, zdaj pa bo o izboru odločala Državna revizijska komisija.
Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je danes na Škofljici ob robu podpisa protokola z občinami z območja 3a razvojne osi o uresničitvi infrastrukturnih projektov dejal, da je nadaljevanje javnega naročila zdaj odvisno od obravnave pritožbe na Državni revizijski komisiji. Običajno obravnava traja do meseca dni, toda minister glede na to, da je drugi tir najvišja prioriteta države, pričakuje, da bo revizijski zahtevek obravnavan prioritetno.
Najnižjo ponudbo oddali Avstrijci
Direkcija RS za infrastrukturo je za izvedbo revizije projekta drugi tir sicer prejela pet ponudb, ponujene cene pa so se gibale od 81.000 evrov brez DDV do več kot 960.000 evrov.
Najnižjo ponudbo je podal konzorcij avstrijskih družb Fallast, STL Solutions for Transport and Logistic, LTE-Logistik und Transport in Rinderer & Partner ZT KG. Ponudba italijanske družbe Geodata Engineering znaša 176.900 evrov, španska INECO - Ingenieria y Economia del Transporte bi revizijo izvedla za 781.971,66 evra, italijanska družba J.V. Sistema Ingegneria in slovenska Axis za 790.783,26 evra, nemška DB International pa 963.800 evrov.
Z analizo bodo preučili možnosti optimizacije in racionalizacije projektnih rešitev, preučene bodo tudi možnosti, da bi bil projekt namenjen samo tovornemu prometu, podrobneje pa bodo raziskana tudi tveganja v času gradnje. Vsi ti elementi namreč bistveno vplivajo na vrednost projekta in načine izvedbe.
Ocene kažejo, da je potencial racionalizacije do 15 odstotkov investicije, morda 200 milijonov evrov ali nekaj več.
Po analizah naj bi bila znana končna rešitev za drugi tir, za izvedbo katerega je vlada ustanovila posebno projektno podjetje 2TDK. Vlada direktorja tega podjetja še ni imenovala. Kot je danes dejal Gašperšič, imenovanja verjetno ni pričakovati niti v četrtek, a minister računa, da bo vlada to storila v najkrajšem možnem času.