Največji španski proizvajalec tirnih vozil je dobavil prvo električno motorno enoto Civity Nordic za Transitio. Vozilo je prispelo iz proizvodnega obrata v Beasainu na železniško postajo Nesjö. Pred začetkom obratovanja, ki je predviden za leto 2026, naj bi prevozili kar 20 tisoč kilometrov. V okviru pogodbe bo dobavljenih 28 električnih in hibridnih enot.
Švedsko podjetje Transitio je leta 2021 sklenilo pogodbo s CAF, največjim proizvajalcem železniškega voznega parka v Španiji, za dobavo 28 motornih enot, vključno z 20 električnimi enotami in 8 hibridnimi enotami, ki bodo lahko delovale na HVO, biogorivu nove generacije za proizvodnjo, za proizvodnjo katerega so se uporabljale maščobe za kuhanje, kot je olje po cvrtju, ki se je prej uporabljalo na primer za cvrtje krompirčka. V začetku aprila je prvo električno vozilo prispelo na železniško postajo Nesjö na Švedskem iz proizvodnega obrata v Beasainu v Španiji.
Nova serija Civity Nordic za Transitio je sestavljena iz štirih enot in bo imela 193 sedežev v potniškem prostoru. Njihova dolžina je 76 metrov. V primeru vožnje pod voznim vodom bodo tako električni kot hibridni agregati (ki bodo nekoliko krajši – na sedežih bodo sprejeli 140 oseb, njihova dolžina pa bo 67 metrov) lahko pospešili do 200 km/h. V primeru moči HVO bo največja obratovalna hitrost 140 km/h. Pomembno je, da je delovanje teh vlakov mogoče v zelo različnih vremenskih razmerah. Značilna burgundska slika lahko spomni na brusnico, sadje, ki igra pomembno vlogo v švedski kulinarični tradiciji.
Zaradi podnebja na Švedskem bo Civity Nordic lahko vozil pri temperaturah -40 °C in +40 °C. Zato naj bi v okviru testov prevozili 20.000 kilometrov pred načrtovanim obratovanjem v upravnih regijah Blekinge, Jönköping, Kalmar in Kronoberg, ki naj bi se začel naslednje leto. Po podatkih portala Železniška oskrba še eno vozilo preizkuša v testnem centru VÚŽ Velim na Češkem, drugo pa se preizkuša glede odpornosti na ekstremne podnebne razmere v posebni komori na Dunaju.
Dobave novih vlakov so predvidene za obdobje 2025-2027. Treba je dodati, da pogodba predvideva pravico do izbire. Če se bo Transitio odločil za njegovo uporabo, bo CAF dobavil do 26 dodatnih vozil, vključno z 19 električnimi in 7 hibridnimi. Hibridne enote naj bi služile progi Kustpilen, ki naj bi bila na koncu elektrificirana. Zanimivo je, da bo Transitio imel v lasti vozila, vendar jih bo dal v najem prej omenjenim upravnim regijam, prevoznik pa bodo švedske državne železnice SJ. To podjetje je v lasti svojih strank – lokalnih samoupravnih enot in prevoznikov. Ustanovljen je bil z namenom zmanjšanja stroškov nakupa voznega parka. Leta 2017 je imel 145 vlakov.
Model delovanja regionalnega železniškega prometa na Švedskem se zdi vreden omembe v kontekstu neizogibne preobrazbe poljskega trga regionalnega železniškega prevoza, povezane s četrtim železniškim paketom in zastojem, ki traja že več let v okviru zamenjave železniškega voznega parka Polregio. Paradoksalno je, da bi Polregio lahko igral vodilno vlogo kot vozni park, zlasti za lokalne vladne prevoznike, ki jih načrtuje vse več vojvodstev. Ta prevoznik ima tehnične zmogljivosti ter človeške in organizacijske vire.
Zdi se, da je potreba po zavezujočih odločitvah na tem področju vse bolj nujna, saj bo podjetje moralo v nekaj letih umakniti več kot 40 % vozil, edina naložba v vozni park v prihodnjih letih pa bo morda nakup 4 električnih enot z dvema enotama. Poljski model, v katerem večina deželnih vlad kupuje tirna vozila v majhnih ali zelo majhnih serijah, pogosto več kosov, se zdi zelo neučinkovit, zato se zdi vzpostavitev nacionalnega voznega parka za regionalne prevoznike, ki bi lahko kupovali nova vozila v okviru večjih naročil – natanko kot Transitio na Švedskem – zaželena v vseh pogledih.