Ena od smeri novih mednarodnih vlakov, ki jih PKP Intercity razmišlja o zagonu, je Hrvaška. Proga, ki bi povezovala Varšavo z Reko, bi bila nočna. Izboljšala bi tudi komunikacijo Poljske z izbranimi mesti na Češkem, v Avstriji in Sloveniji. – izhaja iz načrtov, ki jih je PKP Intercity razkril na seji parlamentarnega odbora za infrastrukturo.
Čas vožnje Varšave – Rijeka bi bil krajši od 19 ur. Po načrtih prevoznika bi vlak zapustil Varšavo (it ni jasno, na katero postajo vpliva dana 14:05. Pred prečkanjem poljske meje bi se še vedno ustavljal na naslednjih postajah: Opoczno Południe (, tu so bile zagotovljene povezave z vlaki iz Lodž), Włoszczowa Północ (tu bi vozili potniki iz Kielc) in Katovic.
Zaenkrat samo koncept
Na Češkem bi bili postajališči Ostrava (18:51) in Breslav (20:55), v Avstriji – Dunaj (21:50) in Gradec (0:33), in v Sloveniji – Maribor (prihod ob 1:53, odhod samo ob 3:10) in Ljubljana (6:00). Vlak bi prišel do končne postaje na Reki ob 8.45.
Novi vlak bi na povratno pot skozi pet držav odpeljal ob 19. uri, v Varšavo pa bi prispel naslednji dan ob 13.50. Predstavniki PKP Intercity si pridržujejo, da je zadevna povezava „potencial”. Njegova uvedba, če sploh, ne bo potekala decembra letos –, za razliko od drugih napovedanih novih mednarodnih vlakov, ki so že bili napovedani pisali smo.
Vsekakor bo moral poljski prevoznik za ponudbo te ali drugih nočnih povezav obnoviti in razširiti svoj vozni park spalnih vagonov. Kot smo nedavno poročali, razpis za 35 takšnih vozil bo morda objavljen še letos.
RegioJet ni izkoristil priložnosti
Sama ideja o vlaku, ki povezuje Poljsko s Hrvaško, ni nova. Leta 2021 do lansiranja češki zasebni prevoznik RegioJet je načrtoval – v tistem času pa naj bi bila končna postaja na Poljskem Krakov Główny (, skupina vagonov pa naj bi vozila tudi do Splitu). Navsezadnje pa kljub prejemanju utk soglasje, RegioJet teh načrtov ni uresničil, ustavljanje na vlakih iz Prage v Split (, navedenih v voznem redu za štiri poletne sezone, so se izkazali za velik uspeh pri udeležbi).
Leta 2024 je vlak nepričakovano zapustil nadomeščene z avtobusnimi progami. Razlog, ki ga je prevoznik uradno navedel, je bilo pomanjkanje voznega parka. Še en poskus povezovanja držav naše regije s hrvaškimi letovišči na Jadranskem morju je bil narejen neodvisno drug od drugega državne slovaške in madžarske železnice. Številni poljski turisti so na Hrvaško potovali tudi s svojimi vlaki po prestopanju z vlakov, ki prihajajo iz Poljske.