sobota, 5. november 2016

[ SLO - SŽ ] Mes: Edina možnost za drugi tir je holding med Slovenskimi železnicami in Luko

Če denarja iz proračuna ni, je edina možnost za financiranje drugega tira logistični holding med Luko in Slovenskimi železnicami, meni prvi mož železnic Dušan Mes.
Pripravili naj bi več predlogov, končno besedo pri izbiri najprimernejšega načrta pa naj bi imelo podjetje 2TDK, ustanovljeno za graditev drugega tira. Kmalu bo sicer minilo leto dni, odkar se vlada pogovarja z Madžari, ki želijo v zameno za denarni vložek delež v Luki.

Infrastrukturni minister Peter Gašperšič je napovedi, da se bo gradnja drugega tira začela prihodnje leto, pozneje pa je dodal še pogoj: če bosta podjetji Luka Koper in Slovenske železnice sodelovali. Medtem ko so bili v Luki vedno zadržani do skupnega holdinga, generalni direktor SŽ-ja Dušan Mes pravi: "Edina možnost je, da se z Luko dogovorimo v okviru holdinga. Druge možnosti ne vidim, da bi bila enakovredna. Mislim, da si prizadevamo za to, tudi Luka, tako da se stvari po moji oceni premikajo na boljše."
Z Luko so pogovori o tem šele na začetku. Holding bi obema družbama omogočal suvereno razvojno pot, je prepričan Mes. "Če bo pa drugi tir obvladoval nekdo tretji, bo to težava." Ne pri gradnji, predvsem v prihodnosti, pri razvoju logistike.
Bodo tretji partner Madžari? 
Očitno so resni kandidati, pripravljeni so vložiti 200 milijonov evrov v drugi tir, a seveda pričakujejo nekaj v zameno. Delo za svoja gradbena podjetja, delež v Luki in koncesijo na progi. Svoj košček prevozov na železnici naj bi dobila družba Gišev. Ta je - mimogrede - povezana s slovaško družbo TTI, kjer je Luka pod Časarjevo upravo izgubila 25 milijonov evrov in že zato vzbuja dvome.
Na ministrstvu za infrastrukturo zagotavljajo, da Madžarom niso še ničesar obljubili, Luka pri pogovorih ne sodeluje, pa tudi Slovenske železnice ne. Kaj pogovori z Madžari pomenijo za Slovenske železnice, ki se o prodaji deleža v družbi tovorni promet dogovarja tudi z Avstrijci, bi lahko to ogrozilo njihove načrte? Gišev je premajhen, meni Mes.
"Mi imamo cilj s strateškim partnerjem podvojiti dobiček do leta 2020. Zagotovo mora biti nekdo, ki je močno kapitalsko podjetje in ima predvsem tovor."
Zadnjo besedo pri odločitvah bo imel SDH, vendar se o projektu drugega tira z njimi še niso pogovarjali.