Čez nekaj dni naj bi bili tudi uradno znani rezultati revizije projekta Drugi tir, a v javnosti so že zaokrožili podatki, po katerih naj bi se vrednost gibala v razponu med 980 milijonov do 1,1 milijarde evrov.
V Luki Koper so do revizije skeptični, ker vsebuje preveč neznank. In ker pri drugem tiru država ves čas spreminja načrte, odločilnega koraka pa še ni naredila, se o tem, kako najti ustrezen model financiranja, pogovarjata Luka in Slovenske železnice. V kratkem naj bi na mizo položili povsem nov predlog.
Pravo vrednost projekta Drugi tir lahko ponudijo le izvajalci, ki bi jih morali poiskati z javnim razpisom, pravi prvi mož Luke Drago Matič. Revizija italijanskega podjetja pa ni kredibilna, saj več kot tretjino vrednosti projekta predstavljajo dodatni oziroma nepredvideni stroški. "Če projekt vsebuje več kot tretjino takih stroškov, je projekt za tistega, ki je dober gospodar, nesprejemljiv," poudarja prvi mož koprske družbe.
Ni naša naloga, da najdemo model financiranja, še pravi Matič, a smo tako Luka kot Slovenske železnice zainteresirani, da bi čim prej začeli graditi, zato skušamo najti rešitve. Najcenejša in najhitrejša rešitev je proračun, a država vztraja, da je to nemogoče. Druga možnost je javno-zasebno partnerstvo. Do njega je dolga pot, ki bi nas najdražje stala. Za železnice je ta možnost nesprejemljiva.
Prvi mož Slovenskih železnic Dušan Mes je še do pred kratkim zagovarjal tretjo možnost, pravi Matić: "Predlagal je logistični holding med SŽ in Luko. A skupaj smo ugotovili, da je tudi ta predlog s pravnega, statusnega in z vidika poslovnih tveganj nesprejemljiv. Smo pa na zadnjem sestanku identificirali še četrto možnost, ki jo še preučujemo in je zdaj še prezgodaj, da bi vam kaj več povedal."
Kaj medtem počne podjetje 2TDK, ustanovljeno prav zato, da najde model financiranja? Doslej še nič. Medtem pa vlada, ki je že večkrat spremenila mnenje o najprimernejših korakih za dosego cilja, očitno računa na Madžare, ki v zameno za denarni vložek v drugi tir zahtevajo tudi delež Luke.