Železniški tovorni promet po težavah s preobremenitvijo znova poteka normalno. "Promet se izjemno pospešeno odvija in količine tovora so skoraj rekordne," je dejal Dušan Mes.
Kot smo že poročali, so Slovenske železnice (SŽ) v petek ob 19. uri do sobote zjutraj ustavile ves tovorni promet v Slovenijo. Vlake so ustavili zato, da je lahko hitreje potekal promet, ki je že bil na tirih, je pojasnil direktor Slovenskih železnic Dušan Mes.
Zdaj pospešeno odpravljajo zaostanke, ki so se nabrali ob zaporah proge Koper-Divača konec decembra in na začetku januarja, saj je bila takrat zelo obremenjena proga zaprta skupaj skoraj sedem dni. To je točno toliko časa, kot je bila proga zaprta ob žledu na začetku leta 2014, po katerem so na SŽ-ju potrebovali več tednov, da so zadeve nadoknadili.
Nujna vzdrževalna dela
Zaradi nujnih vzdrževalnih del na železniški progi bodo v ponedeljek zaprli progo Divača-Koper, a to ne bi smelo povzročiti nikakršnih nevšečnosti, poudarja Mes. "Tudi lani in predlani je bila proga vsak ponedeljek zaprta za šest ur zaradi nujnih vzdrževalnih del, ki so na tej progi potrebna," je dodal.
Zaradi nujnih vzdrževalnih del na železniški progi bodo v ponedeljek zaprli progo Divača-Koper, a to ne bi smelo povzročiti nikakršnih nevšečnosti, poudarja Mes. "Tudi lani in predlani je bila proga vsak ponedeljek zaprta za šest ur zaradi nujnih vzdrževalnih del, ki so na tej progi potrebna," je dodal.
Med predvideno štiriurno zaporo bodo dodatno usposobili tri mesta, kjer je bila počena tračnica, del proge pa bodo tudi dodatno uredili tako, da bodo tam hitrosti tovornih vlakov lahko spet dosegale 50 kilometrov na uro, medtem ko so zdaj tam dovoljene hitrosti le 30 kilometrov na uro.
"Če teh del ne bo, bi to lahko pomenilo nenadzorovane okvare in zaporo, tudi daljšo od 14 dni in več, kar pa je nesprejemljivo," je opozoril in nadaljeval, da bodo poiskali najbolj optimalen termin, ko bo najmanj tovora na poti. Tudi decembrsko in januarsko zaporo so izbrali na praznične dneve prav z namenom čim manjše gospodarske škode. Ena izmed "težav" v tej zadevi je po njegovih besedah to, da v Luki Koper ob nedeljah skorajda ne delajo.
Mes je izpostavil tudi to, da proge zapirajo tudi v drugih državah, v decembru so denimo imeli več kot 14 dni zaprte proge v Avstriji, kar prav tako prinaša težave na slovenski strani.
Težave vse od novembra lani
V Luki Koper so v soboto opozorili, da se težave na slovenskem železniškem omrežju stopnjujejo vse od novembra lani in da za delo v pristanišču to pomeni predvsem velike zamude, v zadnjem času pa tudi težave z dostavo vagonov. Poleg dodatnih stroškov so za pristanišče najbolj problematični odzivi strank, saj so nekatere del tovora že preusmerile drugam oziroma grozijo s tem ukrepom.
V Luki Koper so v soboto opozorili, da se težave na slovenskem železniškem omrežju stopnjujejo vse od novembra lani in da za delo v pristanišču to pomeni predvsem velike zamude, v zadnjem času pa tudi težave z dostavo vagonov. Poleg dodatnih stroškov so za pristanišče najbolj problematični odzivi strank, saj so nekatere del tovora že preusmerile drugam oziroma grozijo s tem ukrepom.
Po nočni zapori za tovorni promet so se v soboto urgentno sešli predstavniki Luke Koper in SŽ-ja in se med drugim dogovorili, da bo SŽ natančneje sporočal podatke o prihodih vlakov, so pojasnili v Luki Koper in glede ponedeljkovih zapor dodali, da so vnaprej obveščeni o zaporah in da načeloma to ne predstavlja težav.