Direkcija za infrastrukturo je konec prejšnjega tedna objavila razpis za preveritev ocenjene vrednosti ter vse možne racionalizacije in optimizacije za projekt drugega železniškega tira med Koprom in Divačo. Ponudbe je moč oddati do 4. marca.
LJUBLJANA > Z analizo bodo preučili možnosti optimizacije in racionalizacije projektnih rešitev, pa tudi možnosti, da bi bil projekt namenjen samo tovornemu prometu. Podrobneje bodo raziskali tudi tveganja v času gradnje. Vsi ti elementi bistveno vplivajo na vrednost projekta in načine izvedbe, je razbrati iz objave na spletni strani infrastrukturnega ministrstva.
Na ministrstvu so dokumentacijo za razpis pripravili že novembra lani, a so z objavo nekoliko počakali in dokumentacijo uskladili z Evropskim svetovalnim vozliščem za naložbe, ki sta ga za podporo pri izbiri, pripravi in razvoju projektov v EU ustanovili Evropska komisija in Evropska investicijska banka.
Naročilo mora biti izvedeno pet mesecev po sklenitvi pogodbe, izhaja iz razpisa, a vlada analizo možnosti za poenostavitve in pocenitev projekta napoveduje do konca junija.
Na možnosti racionalizacije projekta drugega tira Koper-Divača, trenutno ocenjenega na 1,4 milijarde evrov, je pred časom opozorila že Organizacija za ekonomsko sodelovanje in razvoj. Rešitve bi namreč lahko bile cenejše, če bi bil drugi tir zgrajen samo za tovorni promet in ne tudi za potniški, kot je predvideno zdaj.
Po analizah bo tako znana končna rešitev za drugi tir, za izvedbo katerega se je vlada v začetku leta odločila ustanoviti posebno projektno podjetje. Prek dokapitalizacije bodo nato lastniški vstop v podjetje ponudili zasebnim vlagateljem in zalednim državam, Slovenija pa bo imela manjšinski delež.
Projektno podjetje bo dobilo koncesijo za gradnjo in upravljanje drugega tira ter za gradnjo in upravljanje dodatnih pretovornih zmogljivosti v Luki Koper in ostalih logističnih zmogljivosti na območju Slovenije.
Pravno podlago bo dal poseben zakon (pripravili ga bosta ministrstvi za infrastrukturo in za finance), ki bo v vladni obravnavi predvidoma konec marca, DZ pa bi ga lahko sprejel maja, je pred časom pojasnil minister za infrastrukturoPeter Gašperšič.
Gašperšič je aktivnosti v zvezi z drugim tirom podrobneje pojasnjeval tudi v ponedeljek v DZ v okviru odgovora na poslansko vprašanje o projektu. Povedal je, da bo po reviziji drugega tira sledila priprava razpisa za dokapitalizacijo projektnega podjetja. Gašperšič računa, da bo razpis za dokapitalizacijo projektnega podjetja pripravljen do konca letošnjega leta.
Del kapitala bo, tako Gašperšič, zagotovila država, in sicer do višine 200 milijonov evrov, v ostalem delu pa je predvidena dokapitalizacija, ki bo morala preseči višino državnega vložka, tako da bo slednji na koncu manjši od 50 odstotkov.
Država bo po ministrovih besedah v upravljanje verjetno dala tudi sedanji tir med Koprom in Divačo, saj si progi ne bosta smeli konkurirati, ampak jih bo treba upravljati enotno.