Kriza na naših tirih je dosegla vrh. Služba za vodenje prometa Slovenskih železnic je sinoči ob 19. uri do preklica na vseh mejnih postajah ustavila sprejemanje vseh tovornih vlakov iz sosednjih držav. To je izreden ukrep, ki so ga Slovenske železnice včeraj sprejele z obrazložitvijo, da so naši tiri zatrpani. Po napovedih naj bi vstop sprostili danes dopoldne.
SLOVENIJA > Blago na vlakih, namenjenih v koprsko pristanišče, ne stoji samo po slovenskih tirih in železniških postajah, ampak vlaki stojijo še na tirih sosednjih držav, vse dokler Slovenske železnice ne bodo prepeljale vlakov z zatrpanih slovenskih tirov in postaj. Stranke, ki jim blago stoji na vlakih, namesto da bi bilo dostavljeno prevzemnikom, pa upravičeno besne grozijo z odškodninskimi zahtevki Slovenskim železnicam in tovor že preusmerjajo iz Luke Koper v druga pristanišča. Z velikimi zamudami vlakov se logisti pri nas srečujejo že vse od novembra. V Luki pravijo, da tovor iz Avstrije v Koper v zadnjih mesecih potuje tudi dva ali tri tedne, namesto dan ali dva, kot bi moral.
Glavni problem je najbolj obremenjen odsek v državi - enotirna proga iz pristanišča do Divače. Težave pa se bodo verjetno samo še kopičile. Poleg izredne zapore je za ponedeljek, 25. januarja že tako napovedana večurna zapora zaradi nujnih vzdrževalnih del na progi Koper-Divača, 6. februarja pa je planirana celo 48-urna zapora zaradi obsežne obnove na enem od odsekov te proge.
Pričakovanja, da bo sedanja enotirna proga zadostovala do leta 2020, kot govorijo tudi na ministrstvu za infrastrukturo, so se tako v praksi izkazala za napačna. Proga je že zasičena. Drugi tir pa nam zdaj, ko je naša država dokazano že zamudila vse vlake za gradnjo drugega tira, hodijo ponujat Kitajci in Madžari.