nedelja, 20. oktober 2024

[STADLER] Stadler dostavi MOB šestmetrske lokomotive

 15. oktobra 2024 sta Montreux-Berner Oberland-Bahn (MOB) in Stadler podpisala pogodbo o dobavi šestih novih visokozmogljivih lokomotiv metrske širine. Štiri električne lokomotive bodo uporabljene za prevoz potnikov, ki jih bo upravljal vrhunski vlak GoldenPass Express (GPX) na progi MOB z metrsko širino. Ostali dve podobni lokomotivi na hidridni pogon sta namenjeni pregledu infrastrukture, reševanju nasedlih vlakov, čiščenju snega in vleki vlakov za vzdrževanje infrastrukture.



Zahvaljujoč temu naročilu bodo stara vozila podjetja zamenjana s sodobnimi v tipični izvedbi družine lokomotiv Stadler. Lokomotive so bile kupljene v okviru skupnega razpisa s Transports de la Région Morges-Bière-Cossonay (MBC).  Ta namerava kupiti tri lokomotive, od tega eno lokomotiv razreda Gem 4/4, vendar pa morajo pred podpisom pogodbe zaključiti organizacijske zadeve, ki bodo trajale več mesecev.

Te adhezijske lokomotive, ki bodo obratovale na progi Zweisimmen – Montreux s tirno širino 1000 mm, bodo označene kot razred Ge(m) 4/4. Imeli bodo jekleno karoserijo, ureditev strojnice bo omogočala različice z in brez dizelskega motorja. Imeli bodo osno razporeditev Bo'Bo', najvišjo hitrost 100 km/h in bodo zasnovani za napajalno napetost 900 V DC. Njihova trajna moč bo 1800 kW, največja moč 3000 kW in začetni vlečni napor 220 kN. Dimenzije so: dolžina preko spojk 17.000 mm, širina lokomotive 2.650 mm, višina lokomotive 3.881 mm nad TOR, medosna razdalja podstavnega vozička 2.608 mm, premer kolesa 1.070 mm, ko je nov.

Lokomotive Class Gem 4/4 za infrastrukturne namene bodo opremljene z dvema 480 kW biodizelskima motorjema, ki ju je mogoče individualno krmiliti. Za volanom to povzroči pribl. 700 kW z dvema motorjema, čeprav se to lahko spreminja glede na porabo pomožnega pretvornika in nadmorsko višino, na kateri se uporablja lokomotiva. Druga možnost je, da motorji delujejo tudi z mešanico HVO (hidrotretiranih rastlinskih olj) in dizelskega goriva ter 100 % s HVO. Slednji postopek omogoča zmanjšanje CO2 do 90 % v primerjavi s konvencionalnim dizelskim gorivom. Emisije trdnih delcev se lahko zmanjšajo tudi do 50 %.

»Prihod teh sodobnih, inovativnih lokomotiv bo zagotovil dolgoročno prihodnost GoldenPass Expressa, enega najlepših vlakov na svetu. To nam odpira nova obzorja, da lahko zadovoljimo vedno večjo in zahtevnejšo stranko,« pravi Georges Oberson, izvršni direktor MOB, ki se zahvaljuje kantonom Waadt, Freiburg in Bern ter zvezni vladi za njihovo zaupanje v razvoj Goldenpass Express.  Zadnji stavek odraža dejstvo, da je to javno naročilo povezano s švicarskimi postopki za financiranje regionalnega potniškega prometa (za ClassGe 4/4) in sporazumi o izvedbi za infrastrukturne operaterje (za Class Gem 4/4), ki vključujejo in so odobreni. kantoni in zvezna vlada.

Obe različici lokomotive, ki ju bodo izdelovali v Bussnangu, sta novi razvoju, ki sta natančno prilagojeni zahtevam MOB in drugih operaterjev. Redne storitve naj bi začele leta 2028.  Od treh obstoječih električnih lokomotiv razreda Ge 4/4 III, ki trenutno vlečejo vlake GPX, naj bi ena ostala pri MOB za uporabo pri ranžirnih in servisnih nalogah, prihodnost drugih dveh je še ni jasno.