V začetku avgusta 2023 so se na bolgarskih tirih pojavili prvi nemški vagoni, kupljeni pri Deutsche Bahnu. Rabljena in precej stara vozila so prinesla povsem novo, neprimerljivo kakovost in udobje potovanja.
Foto; google
Za začetek so bili usmerjeni, da upravljajo eno najdaljših domačih poti od glavnega mesta države do mesta Burgas, ki se nahaja na obali Črnega morja. Vagoni, kupljeni od Nemcev, naj bi poleg hitrega izboljšanja kakovosti storitev končno omogočili povečanje načrtovane hitrosti vlakov na 160 km/h na izbranih odsekih bolgarskega železniškega omrežja. "Rynek Kolejowy" je o transakciji pisal tukaj.
Zastarela železniška vozila
v Bolgariji niso v najboljšem stanju. Program prestrukturiranja državnega podjetja, ki je bil več let odložen, je privedel do degradacije infrastrukture in pomanjkanja naložb v celovito posodobitev in zamenjavo voznega parka. Od pristopa Bolgarije k EU pred 17 leti je mogoče vse naložbe v tirna vozila v segmentu potniškega prometa prešteti na prste ene roke.
Leta 2008 je Siemens dobavil BDŻ 25 električnih motornih enot Desiro za upravljanje lokalnih prog, pred nekaj leti pa je Siemens dobavil 25 električnih lokomotiv Smartron. Smartron je revnejša, enosistemska različica priljubljenega Vectrona z omejitvijo hitrosti 160 km / h. Poleg tega so železnice BDŻ pridobile veliko floto rabljenih, a popolnoma udobnih spalnih vagonov, kupljenih od turških železnic TCDD.
Najnovejši prevzemi, torej rabljeni vagoni DB, bodo končno lahko izboljšali ne tako dobro podobo železnice BDŻ in zagotovo skokovito povečali kakovost potovanja na dolge razdalje. V prvem četrtletju letošnjega leta je bolgarski prevoznik pridobil skupno 76 vagonov tipa Z, od tega 60 vagonov 2. razreda brez oddelkov, preostalih 10 pa vagonov s potniškim prostorom in gostinskim prostorom.
Od Sofije do Burgasa v 7 urah
Od začetka avgusta so hitri vlaki iz Sofije v Burgas, ki vozijo po južni glavni progi preko Plovdiva, sestavljeni iz nekdanjih nemških vagonov DB. Pot Sofija - Burgas je dolga 450 kilometrov, najhitrejši vlak pa potrebuje 7 ur in 5 minut, da jo pokrije.
Za zdaj so vlaki vključeni v eno vrsto vagonov - 2. razred brez oddelkov. Vagoni so lahko obratovali v zelo kratkem času; To pojasnjuje njihov skoraj nespremenjen videz tako od zunaj kot od znotraj. Bolgari uporabljajo nemške vagone v barvah DB Fernverkehr in njihove številke EVN se niso spremenile. Edina opazna sprememba je zamenjava značilnega logotipa DB na škatli z blagovno znamko železnice BDŻ. Notranjost kočij, njihova oprema in barve so ostale enake kot prej. Potniki imajo na voljo udobne sedeže, prekrite z mornarsko modrim oblazinjenjem, mehke naslone za glavo, preproge po celotni dolžini vagona, velike lesene mize in seveda dobro delujočo klimatsko napravo. Piktogrami in oznake v nemščini so ostali v vagonih.
Ali bodo Bolgari šli 160 km/h?
Nemški vagoni lahko vozijo s hitrostjo 200 km/h, vendar ti parametri zagotovo ne bodo nikoli v celoti izkoriščeni. Največja hitrost potniških vlakov v Bolgariji je trenutno 140 km/h, čeprav je infrastruktura, na kateri lahko pospeši do 160 km/h, pripravljena že več let. Govorimo o posodobljenih odsekih glavne proge od Sofije skozi Plovdiv do meje s Turčijo (Svilengrad). Izbrani odseki s skupno dolžino 180 kilometrov so prilagojeni največji hitrosti.
Žal je bila dosedanja ovira za izkoriščanje možnosti posodobljene infrastrukture pomanjkanje ustreznega voznega parka. Železnice BDŻ že več let imajo sodobne električne lokomotive Smartron, ki lahko dosežejo 160 km / h, vendar ni bilo vagonov, ki bi lahko potovali s takšno hitrostjo. Večina tirnih vozil so še vedno stari vagoni s konstrukcijsko določeno hitrostjo 130 km/h in 140 km/h. Najnovejši nakup vagonov DB lahko končno izboljša ne le podobo železnice BDŻ, temveč tudi zloglasno statistiko največjih in povprečnih hitrosti komercialnih potniških vlakov v primerjavi z drugimi državami EU.