7. oktobra 2024 se je v glavnem lokomotivskem depoju v Bratislavi simbolično začel proces umika lokomotiv razreda 35 (čeprav se je proces njihove razgradnje dejansko začel že leta 2021 z 350.005). Spominska prireditev je potekala v duhu polstoletnice delovanja tega ikoničnega razreda in njegovega položaja v viziji sodobne prihodnosti ZSSK.
Petr Helexa, generalni direktor ZSSK: »Danes se simbolično začenjamo poslavljati od lokomotiv, ki so desetletja krojile podobo železniškega prometa, ne le na Slovaškem. Lokomotive 'Gorila' so bile dolga leta sinonim za hiter in zanesljiv transport, a Prišel je čas za napredovanje lokomotiv z največjo hitrostjo 160 km/h med pionirji mednarodnega prometa na progi Budimpešta – Bratislava – Praga in slovaških vlakov IC na progi Bratislava – Košice in varnostni koncept ne morejo več tekmovati z današnjimi standardi, težko vzdrževanje in zastareli sistemi pa bodo v naslednjih nekaj letih postopoma nadomestili druga sodobna vozila oder."
Ob tem slovesu je ZSSK predstavil tudi poseben zbirateljski bankovec v vrednosti nič evrov z vizualizacijo lokomotiv razreda 350, ki jo je oblikoval grafični oblikovalec in ilustrator Adrián Ferda. Ta spominski bankovec bo v prodaji od sobote, 12. oktobra 2024, v okviru dogodka »Zaključevanje sezone z Gorilami«, ki bo potekal v Železniškem muzeju Slovaške republike. Nato se bo prodaja bankovca (cena 3 EUR) nadaljevala na izbranih prodajnih mestih ZSSK po Slovaški.
Dogodek bo vključeval tudi izjemno vožnjo z eno lokomotivo razreda 350 od Bratislave do Trnave in nazaj. Opoldne bo slovesna predaja dveh lokomotiv za zgodovinske namene Železničnemu muzeju SR (Železniškemu muzeju Slovaške), ki bo prejel 350.018, in Albatrosklubu Bratislava - 350.001.
Trenutno so štiri od 18 obstoječih lokomotiv (350.001, 005, 013, 018) umaknjene. Preostalih pet primerkov brez ETCS OBU (350.002, 003, 012, 016, 020) bo predvidoma razgrajenih leta 2025. Lokomotive z ETCS OBU (350.004, 006, 007, 008, 011, 014, 015, 017, 019) naj bi jih umaknili leta 2027. Sprva je bilo med letoma 1973 in 1975 izdelanih 20 dvonapetostnih razredov 350, vendar je bilo 350.010 in 009 poškodovanih v hudih nesrečah v 70. in 80. letih prejšnjega stoletja.