sreda, 16. oktober 2024

[ITA-Arenaway] Renfe se povezuje z Arenaways za italijanski potniški trg

 V začetku oktobra 2024 je upravni svet Renfe dal soglasje državnemu operaterju za nakup znatnega števila delnic Longitude, ki je italijanska družba, ki ima v lasti operaterja odprtega dostopa Arenaways. Zdi se, da je to izhodišče za Renfe, da se vključi v storitve odprtega dostopa potnikov v Italiji. Renfe je že aktiven v Franciji in na Češkem, v slednji z nakupom pomembnega deleža v LEO Expressu.



Viri navajajo, da sporazum z Longitude in Arenaways utira pot Renfeju, da postane aktiven v Italiji leta 2025 ali 2026, na dveh lokalnih linijah v Piemonteju (glavno mesto province Torino), na meji s Francijo in Švico. Te proge so:
- Cuneo do Saluzza in Savigliana: od začetka leta 2025 bo ta proga imela do 14 vlakovnih parov dnevno - 5.840 vlakov na leto, ki pokrivajo 160.819 vlakovnih km letno. Operater bo Arenaways. Storitev je bila umaknjena leta 2012 in ponovno vzpostavljena leta 2019/20.
- Ceva do Ormee: tukaj bo storitev, ki je bila ukinjena leta 2012 in ponovno vzpostavljena leta 2028, sestavljena iz do petih parov vlakov na dan in 2230 letno, kar bo pokrivalo 81 200 vlakovnih kilometrov na leto. Tudi tukaj bo operater Arenaways.

Te storitve PSO je leta 2012 prenehala upravljati družba Trenitalia, zdaj pa jih bo prevzela družba Longitude/Arenaways z uporabo tipov ATR220 DMU (034 do 037), ki jih je prej uporabljal FER, najel pri PESA. RFI trenutno vlaga 70 milijonov EUR v nadgradnjo obeh prog.

Giuseppe Arena je prvič poskušala vstopiti na italijanski trg odprtega dostopa v letih 2010 in 2011 s storitvijo, ki je povezovala Torino in Milano. Ta ni uspel, Arena pa se je nato vključil v ustanavljanje novega podjetja Longitude Holding, v katerem je večinski lastnik.

Arenaways ima trenutno varnostno spričevalo, ki dovoljuje delovanje po vsej Italiji do leta 2029, in ima dovoljenje za delovanje na šestih domačih in mednarodnih progah. Renfe želi sodelovati pri opravljanju storitev na dolge razdalje med Romo, Milanom in Münchnom. Španski državni operater se prav tako namerava vključiti v operacije v Ukrajini, Združenih arabskih emiratih in Kanadi.

Jasno je, da je ta ambicija postati mednarodna povezana z dejstvom, da so leta 2023 storitve hitrih prevozov v Španiji prepeljale 32,4 milijona potnikov, kar je 37-odstotno povečanje v primerjavi z letom prej. Zaradi vse večje prisotnosti OUIGO in IRYO je Renfe izgubil 10 % svojega tržnega deleža.